Před Valentýnem roste prodej obchodům s erotickým zbožím

foto Svátek svatého Valentýna - ilustrační foto.

Praha - Svátek sv. Valentýna zvyšuje prodej hlavně obchodům s erotickým zbožím, květinářstvím a restauracím. Roste však i prodej dalšího zboží, například odbyt čokolád s valentýnskou tematikou podle velkoobchodů Makro meziročně vzrostl o 60 procent. Zvyšují se i prodeje růžových vín a sektů. Podle údajů karetní společnosti Mastercard Češi utrácí za valentýnské večeře či dárky každý rok více peněz. Průměrná útrata za valentýnský dárek se pohybuje v rozmezí 500 až 1000 korun.

Podle srovnávače cen Heureka.cz dosahují před svátkem zamilovaných, který připadá na 14. února, nejvyšších prodejů z celého roku například kondomy, žertovné erotické předměty nebo erotické spodní prádlo. Oblíbené jsou také různé druhy šperků, parfémy a květiny. "Tipujeme, že letos bude valentýnským hitem erotická pomůcka s názvem Womanizer. Její vyhledávání na Heurece vzrostlo v posledních dnech až desetinásobně oproti průměru," uvedla obsahová manažerka Heureky Alexandra Čermáková.

Také podle velkoobchodů Makro v první půlce února roste zájem o erotické zboží, roste i prodej čokolád s valentýnskou tematikou, sektů a růžových vín. "Můžeme potvrdit, že význam svátku sv. Valentýna posiluje a zákazníci výrobky s těmito motivy vyhledávají," uvedla mluvčí Makra Romana Nýdrle.

Knihkupectví Kanzelsberger registruje zvýšený zájem především u mužů, kteří kupují drobné dárky jako jsou knížky se zamilovanými citáty či přáníčka. "Ti odvážnější ale zabrousí pro dárek i do knih s tématikou lásky či erotiky," dodal ředitel Jan Kanzelsberger.

Valentýnské nákupy platebními kartami v ČR v posledních letech strmě rostou, naproti tomu v USA je trend opačný. Zatímco čeští spotřebitelé v uplynulých třech letech před svátkem zamilovaných zvýšili celkové útraty o více než dvě třetiny, v největší světové ekonomice tržby spojené s tímto svátkem o osm procent klesly. Vyplývá to z údajů karetní společnosti Mastercard.

V souvislosti se sv. Valentýnem nejvíce nakupují ženy, které tvoří třikrát více zákazníků, než kolik je nakupujících mužů v českých on-line obchodech s erotickým zbožím. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží již 16.000 e-shopů v ČR. Před svátkem sv. Valentýna stoupá sex shopům obrat oproti běžnému měsíci o 61 procent, květinářstvím až na čtyřnásobek běžných měsíců.

"Muži jsou štědřejší zejména v hlavním městě, kde je průměrná cena dávané kytice skoro 900 korun. V regionech je to pak třetina této částky, tedy v průměru 300 korun. Naopak až polovina žen dává svým drahým polovičkám něco sladkého, tedy bonboniéry či čokolády," uvedl ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.

Podle portálu Slevomat jsou před tímto svátkem aktivní především ženy. "Ty si často přejí tento svátek slavit. Zatímco mužům je to poměrně jedno, jejich partnerky mají konkrétní představu, jak by takový Valentýn měl vypadat," dodala ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.

Nejvíce z celého roku se prodávají párové dárky. Patří sem například drobnosti jako hrnečky se společným motivem, společná trička či přívěsky a náramky. Samozřejmostí mezi prodejními hity jsou květiny, romantické večeře a čokoláda. Průměrná útrata za valentýnský dárek se pohybuje v rozmezí 500 až 1000 korun.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

20°C

Dnes je úterý 23. dubna 2019

Očekáváme v 7:00 12°C

Celá předpověď