Pražský železniční koridor do Hostivaře je hotový ze dvou třetin

foto Na stavbě železničního traťového úseku Praha Hostivař - Praha Hlavní nádraží v pražských Strašnicích se konal 25. srpna 2020 kontrolní den. Na snímku je úsek přiléhající k Jižní spojce a nově budovaná zastávka Praha-Zahradní Město, která propojí vlakovou dopravu s tramvajovou a autobusovou a bude zahrnovat i terminál s čekárnou a odbavovacími prostory.

Praha - Budovaná první čtyřkolejná trať v Česku, která spojí pražské hlavní nádraží a Hostivař, je hotová zhruba ze dvou třetin. Dokončena bude příští rok na podzim. Uvedli to dnes zástupci Správy železnic. Modernizace trati mezi vinohradskými tunely a Hostivaří je považována za železniční stavbu desetiletí, protože promění dvoukolejnou trať na první čtyřkolejnou železnici v Česku. V rámci projektu bude kompletně rekonstruované nádraží Vršovice a vzniknou dvě nové zastávky Praha - Eden a Praha - Zahradní Město. Naopak bude bude zrušena dvojkolejná trať ve Strašnicích, která vede přes obytnou zástavbu.

Fotogalerie

"Mezi hlavním nádražím a Hostivaří se rodí skutečně taková železniční dálnice s mimořádnou kapacitou pro příměstskou, dálkovou i nákladní dopravu. Cestující a obyvatelé Prahy však ocení spíše významné zvýšení komfortu přepravy, vznik několika nových dopravních terminálů s mnoha přestupními vazbami a také několikanásobné překonání územní bariéry, kterou až dosud tato trať reprezentovala. Zjednodušeně řečeno, díky různým podchodům a nadchodům se třeba Vršovice stanou mnohem prostupnější oblastí," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Zatímco zastávka Praha-Zahradní Město propojí vlakovou dopravu s tramvajovou a autobusovou a bude zahrnovat i terminál s čekárnou a odbavovacími prostory, zastávku Praha-Eden ocení zejména fanoušci fotbalové Slavie, protože se nachází v bezprostřední blízkosti stadionu. Cestujícím však také nabídne přímý přestup na hlavní autobusovou trasu z Jižního Města na Vinohrady.

"Stavba vyniká také množstvím dodatečných změn, které však velmi prospějí konečnému výsledku. V této souvislosti bych jmenoval například doplnění čtvrtého ostrovního nástupiště ve stanici Praha-Vršovice a přístupové lávky," uvedl jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ Pavel Pechač.

Projekt s názvem Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař - Praha hl. n. je spolufinancovaný EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celková předpokládaná výše nákladů na stavbu je 5,4 miliardy Kč. Míra podpory EU je přes 82 procent.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

1°C

Dnes je úterý 19. ledna 2021

Očekáváme v 5:00 1°C

Celá předpověď