Praha - Piráti se snaží oslovit starší generaci. Pomoci k tomu má projekt s názvem Senioři na palubě. Zapojit má lidi důchodového věku do akcí v regionech, boje proti dezinformacím i přípravy volebního programu. Projekt na tiskové konferenci představila místopředsedkyně Pirátské strany Olga Richterová. Podle volebních průzkumů Piráti oslovují hlavně mladé voliče. S přibývajícím věkem podpora klesá.
"Hlavním smyslem je mezigenerační spolupráce a přiblížení programové nabídky všem včetně starších," uvedla místopředsedkyně strany Olga Richterová.
Podle ní projekt začal loni na podzim. Vznikl na popud jednoho ze seniorů. Akce v regionech chystají dobrovolníci, v jejich čele je aktivní člověk důchodového věku. Součástí projektu je také zapojení starších do boje proti nepravdivým zprávám na internetu. Funguje tým, který se zaměřuje na hoaxy a řetězové maily. Senioři jsou také v jednom z týmů, který se podílí na přípravě programu koalice Pirátů a Starostů a nezávislých (STAN) pro podzimní sněmovní volby.
"Filozofie seniorského programu stojí na třech obecných pilířích a větví se do osmi témat," uvedl senátor Marek Hilšer z klubu Starostů, který na programových bodech spolupracuje. První pilíř klade podle Hilšera důraz na podporu aktivního života, soběstačnosti a nezávislosti. Druhý se týká péče o zdraví, její dostupnosti i prevence. Třetí část se zaměřuje na zajištění pomoci těm, kteří se bez ní neobejdou. Soustřeďuje se na sociální služby a podporu blízko domova. Volební program koalice Pirátů a STAN představí v červnu při zahájení ostré části kampaně, uvedla Richterová.