Až se v létě příštího roku dostane na trh plně elektrická verze nové generace oblíbeného modelu Opel Astra, bude mít v technických datech uvedena dojezd 415 kilometrů.
V případě karosářské varianty kombi, kterou automobilka obchodně označuje jako Sports Tourer to zřejmě bude o něco méně. Vůz je totiž v porovnání s výchozím hatchbackem větší a těžší.
Elektrickou Astru bude pohánět jeden elektromotor čerpající elektřinu z baterie s kapacitou 54 kWh. Tu je možné stejnosměrným proudem dobíjet výkonem až 100 kW.
O cenách lze zatím jen spekulovat. Předpokládá se ale, že se Opel bude snažit vytvořit cenovku s nižší cifrou než jaká je u konkurenčního Renaultu Mégane e-tech.
Opel Astra-e využije stejnou podvozkovou platformu jako koncernový sourozenec Peugeot 308. Ten se na trh dostane zhruba stejnou dobu jako novinky značky s bleskem ve znaku.
I po uvedení elektrické verze ponechá Opel ve své nabídce v současnosti prodávané motorizace nové generace Astry. Tedy jak klasické zážehové i vznětové motory a rovněž verzi plug-in hybrid.
Automobilku z německého Rüsselsheimu čeká však již jen poslední pětiletka soužití s konvenčními pohonnými jednotkami. Po roce 2028 již má totiž zákazníkům nabízet novinky výhradně s elektrickým pohonem.
Zatím Opel nabízí u svých dealerů čtyři plně elektrické typy aut. Kromě Corsy jsou to Mokka, Combo a Zafira.