Opel Insignia New Sports Tourer - sportovně laděný kombík

foto Automobil Opel Insignia New Sports Tourer.

Je jedním z přírůstků do rodiny vlajkové lodi automobilky, který má dostát zaměření vysvítajícímu z jeho názvu. Integruje v sobě nejrůznější systémy a technologie přinášející spokojenost při řízení, nabízí velkorysý prostor pro posádku, přitahuje elegantním designem, komfortní výbavou.

Fotogalerie

Úvodem rozluštěme název auta - Insignia značí nejreprezentativnější vůz značky, Sports Tourer (ST) pak sportovní kombi. Upozorňuji na to, protože Insignia je na trhu v šesti základních verzích s možností širokého výběru motorů a výbav. Můžete ji mít třeba také pod označením Country Tourer, jejíž test jsme přinesli už v minulosti. To jen, aby se to nepletlo.

Vnější vzhled vyniká promyšlenou aerodynamikou, klasickými proporcemi, citem k detailům.

Automobil Opel Insignia New Sports Tourer.

Výrazná přední maska je nápadná chromovanými prvky, přední a mlhové světlomety mají nový stylovější design, vzadu elegantní Led světlomety ladí s širokým postojem, inovovaná tam je i chromovaná lišta s logem značky. V interiéru se palubní deska táhne k výplním dveří, ty na ní plynule navazují a připomínají známý tvar křídel. Do toho vhodně zapadají integrované moderní technologie a funkčně umístěné odkládací schránky a další úložné prostory. Opravdu výborně jsou řešená sportovní ergonomická sedadla, řidiče je nastavitelné v osmi směrech a má pneumatickou bederní opěrku nastavitelnou ve čtyřech směrech. Přizpůsobí se tak fyziologicky rozličným postavám, navíc prodlužovací sedák dává nohám uvolňující oporu. Cestující vpředu i vzadu nají relativně dostatek prostoru, i když oproti optické robustnosti Insignie, ho není zase nijak nadbytek. Objem flexibilního zavazadlového prostoru se pohybuje od 500 l až po 1530 l po sklopení zadních sedaček, dostatečně veliké jsou zadní dveře, což spolu s rovnou a navíc také výsuvnou podlahou usnadňuje ukládání zavazadel.

Automobil Opel Insignia New Sports Tourer.

Pohonnou jednotku si můžete vybrat z široké škály povětšinou přeplňovaných benzínových a dieselových motorů v rozsáhlém výkonovém rozpětí. V testovaném voze byl vznětový čtyřválec 2.0 CDTI, maximální výkon 125 kW/170 k, zrychlení 0 - 100 km/h za 9,9 s, nejvyšší rychlost 220 km/h, uváděná spotřeba 5,7/3,8/4,5, ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, a se systémem Start/Stop. Převodovka prošla úpravami pro snížení tření, řazení rychlostních stupňů je přes příjemnou řadicí páku krátké a přesné.

Automobil Opel Insignia New Sports Tourer.

V základní výbavě testovaného auta byly rovněž mj. dvouzónová automatická klimatizace, snížený sportovní podvozek, adaptivní podvozek FlexRide, 18“ sportovní ráfky z lehkých slitin, zatmavená boční a zadní okna, stříbrné střešní ližiny. K tomu přičtěme některé zvýhodněné sady z výbav na přání. Z nich v autě přibyly termoreflexní čelní sklo, přední kamera Opel Eye pro zajištění některých dále jmenovaných funkcí, tedy indikace vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek, varování před čelní kolizí, dále brzdový asistent, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, Led denní svícení, automatická dálková světla, radar pro hlídání slepého úhlu a proti kolizi při parkování, adaptivní Bi-xenonové světlomety, parkovací asistenti vzadu s kamerou, elektrická parkovací brzda, vyhřívaná přední sedadla a volant. Interiérová sada nabídla volant potažený kůží s ovládáním audiosystému, sportovní hlavici řadicí páky potaženou kůží, sportovní pedály z lehkých slitin. Zapomenout nelze na Audiosystém IntelliLink RF 900 Navi se sedmi reproduktory, navigací, bluetooth, vstupy AUX, USB a střešní anténou ve tvaru ploutve. Ovládání je variabilní prostřednictvím osmipalcového displeje, ale také touchpadem, tlačítky na multifunkčním volantu, otočným tlačítkem pod displejem, koneckonců je tu i hlasové ovládání. A teď kudy vede cestička k nejlepší volbě. Na jednu stranu je ohromující nabídka všech vymožeností, na druhou však při aktuálním rozhodování vzniká nebezpečí chvilkové ztráty pozornosti na řízení.

Automobil Opel Insignia New Sports Tourer - interiér.

Díky interaktivnímu systému FlexRide s režimy Normal, Tour, Sport, se Sports Tourer umí přizpůsobit rozličným cestovním podmínkám a stylu jízdy, aby zajistil maximální bezpečnost a ovládání v každém jízdním módu. Upravuje tlumení, reakci na plynový pedál, jízdní převody. Normal je logicky nejvíce využívaný, Tour nabízí pohodlný cestovatelský režim, Sport lze také nastavit individuálně podle momentálních potřeb. Ten poslední jsme si vyzkoušeli v okolí Prahy v kopcovitém prostředí bohatém na zatáčky. Nastavení se změní velmi znatelně, takže dovoluje skutečně razantnější sportovní řidičský zážitek.

Musím uznat, že týden za volantem Opelu Insignia Sports Tourer byl pohodový a příjemný. I když motor uvedenými parametry výkonu neoslní, v provozu je hbitý, umí zabrat v širokém spektru otáček, v režimu Sport je velmi snaživý. Vůz výborně sedí, dobře se ovládá. Stylově je učesaný, nabízí dostatek prostoru, nejnovější technologie, dokáže se rychle přizpůsobit nejrůznějším podmínkám provozu, má univerzální využití jako prostorný firemní i rodinný automobil. Najeli jsme s ním 636 km převážně po dálnicích, krátce ho vyzkoušeli v oblíbených kopcovitých zatáčkách při vyšších požadavcích na sportovní dovednosti, městský provoz zabral asi 150 km. To vše při poměrně vstřícné průměrné spotřebě 5,8 l/100 km. Palubní počítač ukazoval dojezd ještě 512 km, což značí, že při objemu palivové nádrže 70 l se na plnou dá spolehlivě najet hodně přes tisíc kilometrů.

Opel často využívá při prodeji svých vozů akčních cen. Pro Insignii nyní začínají na 529.900 Kč, základní cena testované verze s označením Sport je 737.900 Kč, příplatek za verzi Sports Tourer (kombi) je 35.000 Kč. S další doplňkovou výbavou byla konečná cena testovaného auta 898.600 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 17:00 13°C

Celá předpověď