On-line supermarkety hlásí v důsledku omezení pohybu růst prodejů

foto Nákup na internetu, internetový prodej on-line shoping, eshop - ilustrační foto.

Praha - On-line supermarkety zaznamenaly v důsledku omezení pohybu, kdy lidé až na výjimečné případy nesmějí od pondělí překračovat hranici svého okresu, nárůst prodejů. Prodejci tak zavedli opatření jako jeden nákup na zákazníka denně nebo zvýšení minimální ceny nákupu, řekli zástupci internetových supermarketů dnes ČTK.

Košík.cz evidoval zvýšený počet objednávek už o víkendu, skokový nárůst nastal zhruba od neděle. V důsledku uzavření školek a prvních a druhých tříd základních škol podle mluvčího Košíku Františka Brože výrazně stoupl počet položek v nákupech. "Vozíme hodně ovoce, zejména citrusů a doplňků stravy a vitamínů. Takřka o pětinu vzrostl zájem o šokově zachlazená hotová jídla, výjimkou není ani předzásobení se porcemi pro několikačlennou rodinu na několik dnů, což byl v loňském roce vždy signál, že lockdown přitvrdil," uvedl Brož.

Přestože Košík momentálně odbavuje mnohem více objednávek denně, než loni v době panických nákupů v souvislosti s první vlnou pandemie, poptávku zvládá odbavovat díky zvýšení kapacity bez větších problémů, řekl dále Brož. Zvýšil ale minimální cenu objednávky z 500 na 800 korun.

Zvýšený zájem registruje ve všech městech, kde působí, především však v Praze Rohlik.cz. "Proto, abychom mohli doručit potraviny všem, kteří mají zájem, udělali jsme dočasná opatření v omezení jeden nákup na zákazníka denně a zároveň jsme dočasně zrušili doobjednávky," uvedla mluvčí e-shopu Zdeňka Svoboda Kuhnová. Doplnila, že zvyšují kapacity. Aktuálně podle Svobody Kuhnové Rohlik.cz navíc přikročil k limitu 35 položek na nákup. Položka znamená druh zboží jako houska, banán nebo konkrétní druh jogurtu, počet kusů omezen není a opatření se nevztahuje na členy Rohlík Premium.

Tesco u on-line nákupů za první tři dny tohoto týdne zaznamenalo nárůst objednávek zhruba o pětinu v mezitýdenním srovnání. "Při porovnání loňského a letošního 1. března evidujeme nárůst o 100 procent," řekla manažerka služby Tesco online nákupy Věra Szabó. Tesco v návaznosti na rostoucí zájem o internetové objednávky rozšířilo sortiment nepotravinového zboží. Největší zájem je podle Szabó o papír do tiskáren, baterie, žárovky, čajové svíčky, nemrznoucí směsi do odstřikovačů nebo stavebnice Lego.

Omezení pohybu má vliv i na některé kamenné prodejce. Například společnost Albert má některé menší obchody přetížené, zatímco velké zůstávají prázdné. K dosažení vyrovnané vytíženosti potřebuje udělit výjimku alespoň pro pět velkých prodejen, o což požádala vládu, uvedl ředitel komunikace obchodů Jiří Mareček.

Penny Market podobný problém nezaznamenal. "Penny je řetězec s největším počtem téměř 400 prodejen u nás. Naše prodejny se tak nachází i v celé řadě menších měst a městysů a slouží především obyvatelům z daného místa a nejbližšího okolí," uvedl mluvčí společnosti Tomáš Kubík. Co se týká nákupů, stejně jako několik posledních měsíců podle něj platí, že lidé chodí nakupovat méně často a odnášejí si více zboží.

Lidl v současné době podle svého mluvčího Tomáš Mylera nemůže kvantifikovat konkrétní dopad omezení pohybu na prodejny. Situaci ale průběžně sleduje a analyzuje, dodal.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

5°C

Dnes je sobota 17. dubna 2021

Očekáváme v 5:00 3°C

Celá předpověď