Automobilka Mercedes-Benz urychluje přechod v oblasti dodávkových elektromobilů na plně elektrické pohony. V současné době nabízí bateriové elektrododávky v kategorii těch středně velkých a velkých. V blízké budoucnosti přijde na trh s těmi nejmenšími. Půjde o eCitan a EQT, což jsou modely vyvinuté ve spolupráci s Renaultem.
Ovšem současně technici značky s třícípou hvězdou ve znaku vyvíjejí nové generace stávajících užitkových vozů poháněných elektromotorem. Již příští rok by měl být připraven největší model – eSprinter, který vzniká na technických základech platformy Electric Versatility Platform.
Vyrábět se bude hned ve třech závodech najednou. Kromě toho v Düsseldorfu, který je největší továrnou divize Mercedes-Benz Vans také v Ludwigsfeldu a rovněž v americkém městě Ladson v Jižní Karolíně.
Ovšem v roce 2025 nastane skutečný start elektrické éry elektrických dodávek Mercedesu. To totiž bude dokončena nová platforma VAN.EA. Tu budou využívat středně velké a velké dodávky. Tedy například také Vito nebo třída V. V té době již nebude Mercedes-Benz představovat jiné užitkové automobily než právě ty s plně elektrickým pohonem.
Současně chce Mercedes investovat také do nového výrobního závodu. Ten by měl být, podle informací Automotive News, nejspíše v Maďarsku. Z výrobní linky tu bude sjíždět jednak vůz s technikou zmíněné platformy VAN.EA a jednak další model vznikající díky spolupráci se značkou Rivian. Ten, pro změnu, využije platformu Rivian Light Van.