Obrat českých herních studií loni stoupl o 17 pct na 5,3 miliardy

foto Ilustrační foto - Záběr z české počítačové hry Pilgrims od brněnského studia Amanita Design.

Praha - Obrat tuzemských firem zabývajících se vývojem počítačových her loni vzrostl o 17 procent na 5,32 miliardy korun. Letos by měl stoupnout o další desetinu na 5,8 miliardy. Uvedli to zástupci Asociace českých herních vývojářů na dnešní tiskové konferenci.

"Hernímu průmyslu se dařilo nejen kvůli pandemii, ale je to i důsledkem toho, že několik her dosáhlo světových úspěchů. Letos by se situace měla vrátit do normálu a odvětví poroste zhruba desetiprocentním tempem," uvedl předseda asociace Pavel Barák. Na 44 procent studií neměla pandemie koronaviru žádný nebo neutrální vliv, 18 procent firem uvádí spíše pozitivní dopad a 38 procent uvedlo, že převládá spíš negativní vliv.

Loni čeští vývojáři vydali dohromady 58 her, z toho 16 bylo uvedeno ne zcela dokončených, tedy ve stádiu tzv. early acces, a vedle toho vyšlo 40 přídavků a rozšíření k již existujícím hrám. V přípravě je 182 herních titulů. Dvě třetiny firem se zaměřují na hry pro PC a konzole, přes 40 procent na mobilní hry. Nejúspěšnější tituly byly Beat Saber, Arma3, DayZ a American Truck Simulator.

V Česku působí 118 herních studií, z toho sedm vzniklo v minulém roce. Zaměstnávají dohromady 2074 pracovníků, což je meziroční nárůst o 18,5 procenta. Loni tak v oboru vzniklo 330 nových pracovních pozic. Okolo 73 procent studií zaměstnává do deseti lidí, velká studia nad 50 zaměstnanců tvoří sedm procent z celkového počtu. Okolo 53 procent firem působí v Praze a 24 procent v Brně. Každý třetí pracovník v herním průmyslu je cizinec.

Studia odhadují, že letos vytvoří 380 nových pracovních míst. Při nabírání lidí je největší problém obsadit pozici programátora, grafika, ilustrátora nebo herního designéra.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

17°C

Dnes je středa 4. srpna 2021

Očekáváme v 23:00 17°C

Celá předpověď