NielsenIQ: Na pultech ruských obchodů nahrazuje dovoz zboží vyrobené doma

foto Moskva, Kreml - ilustrační foto

Moskva - Na ruském trhu s běžným spotřebním zbožím měly v první polovině roku domácí výrobky podíl 83 procent. To bylo o čtyři procentní body více než před rokem. Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes zveřejnila společnost NielsenIQ. Domácí produkce tzv. rychloobrátkového spotřebního zboží plní regály domácích obchodů v době, kdy klesá dovoz v souvislosti se západními sankcemi vůči Rusku.

Sankce uvalené na Moskvu po její invazi na Ukrajinu zahájené koncem února přiměly desítky zahraničních společností opustit Rusko. Mnoho těchto firem působí právě v odvětví spotřebního zboží.

Jeden z největších poklesů podílu zahraničního zboží zaznamenal trh s alkoholem. Ruská produkce se na celkovém prodeji piva v první polovině letošního roku podílela 89 procenty, o rok dříve to bylo 79 procent, uvádí zpráva. Piva vyráběná zahraničními pivovary, které oznámily plány na odchod z Ruska, byla minulý týden v supermarketech a obchodech v Moskvě stále v prodeji. To ukazuje, jak dlouho může trvat, než se projeví dopad omezení zaměřených na spotřebitele.

"Sortiment zboží dostupného spotřebitelům na pultech obchodů se zúžil," uvedl ředitel pro maloobchod ve firmě NielsenIQ Russia Konstantin Loktev. Označil tak jednu ze dvou hlavních změn, která zasáhla toto odvětví. "V tomto složitém období se začal rozvíjet druhý trend - zboží, které se vytratilo z regálů, začaly ve spotřebitelském koši aktivně nahrazovat značky vyrobené v Rusku, pro které se otevřely velké příležitosti."

Z údajů vyplývá, že prudce vzrostl také podíl občerstvení a produktů pro osobní hygienu vyrobených v Rusku, napsala agentura Reuters.

Rychloobrátkové spotřební zboží je takové, které je relativně levné a rychle se prodává.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

8°C

Dnes je sobota 26. listopadu 2022

Očekáváme v 21:00 4°C

Celá předpověď