Pouze automobilky, které vyvíjejí a vyrábějí své elektrické vozy v Německu, jsou v žebříčku nejúspěšnějších značek na zdejším trhu za uplynulé letošní pololetí na prvních čtyřech místech.
V pořadí, které zahrnuje dohromady plně elektrická auta a plug-in hybridy, vede Volkswagen. Za ním následují BMW, Audi a Mercedes-Benz. Vyplývá to z čerstvé statistiky německého úřadu KBA.
Volkswagen je nejlepší také v samostatném hodnocení „čistých elektromobilů“.
Ani elektrická auta však v současnosti nezažívají v Německu nějaké zlaté časy. V meziročním srovnání se jich totiž během prvního pololetí prodalo o dvě procenta méně. Bateriové elektromobily sice zaznamenaly nárůst o 12 procent, ovšem plug-in hybridy se propadly o 15 procent.
Jelikož ovšem celkový trh s novými osobními vozy klesl letos v této zemi v porovnání s loňským obdobím leden-červen o 11 procent, vylepšila si elektrická auta tržní podíl na 24,7 procenta.
Paradoxně ještě vyšší tržní podíl (plných 26 procent) měly elektromobily na celkovém trhu v samotném měsíci červnu, přestože se jejich prodeje meziročně snížily o deset procent. Celkový trh se totiž snížil o více než 18 procent. Klesly i registrace „čistých“ elektromobilů, i když u plug-
in hybridů byl pokles mnohem výraznější.
Nejžádanějším elektrickým modelem v Německu byl během prvního pololetí elektrický Fiat 500. Za ním následuje Tesla Model 3. Třetí příčku obsadil v Nošovicích vyráběný vůz Huýundai Kona Elektric a čtvrtá pozice náleží Tesle Model Y. Až pátý je Volkswagen ID.4/ID.5.
První desítku pak doplňují ještě vozy Opel Corsa-e, Volkswagen ID.3, Renault Zoe, Škoda Enyaq iV a Audi e-tron.