Němci představili novou generaci modelu Mercedes-Benz třídy S

foto Mercedes-Benz třídy S představený 2. srpna 2020 v továrně automobilky Daimler v německém Sindelfingenu.

Berlín - Německá automobilka Daimler ve své zbrusu nové a plně digitalizované továrně v Sindelfingenu představila novou generaci svého vrcholného modelu Mercedes-Benz třídy S. V Německu si zájemci mohou vůz objednávat od poloviny září, s prvními dodávkami se počítá v prosinci. Na trh ve Spojených státech a v Číně bude vůz uveden v únoru nadcházejícího roku.

"Třída S je nejprodávanější limuzínou světa. Novou generací chceme našim zákazníkům nabídnout inovaci, bezpečnost, komfort a kvalitu v takové míře, jako nikdy předtím," řekl šéf automobilky Ola Källenius. "Zde se setkává luxus s nejvyšší možnou bezpečností a nejvyšším komfortem," dodal Markus Schäfer z vedení podniku.

Nová generace třídy S bude protkána moderní technologií a stane se dalším krokem automobilky k plně autonomním vozům. Na pětistupňové škále, kdy na pátém stupni je plně automatický vůz, bude třída S na třetí úrovni. To znamená, že například na dálnici v koloně může řízení plně převzít počítač, řidič si tak může čekání zkrátit čtením či sledováním filmu. Využití této funkce, která bude z právních důvodů dostupná od léta nadcházejícího roku, ale bude omezeno do rychlosti 60 kilometrů v hodině, na vozovce rovněž nesmí být sníh ani náledí.

Rovněž od roku 2021 bude nabízen hybridní pohon, který čistě elektricky bude schopen stokilometrového dojezdu.

Ceny nového vozu začnou těsně pod 100.000 eur (2,6 milionu Kč). Nezávisle na motorizaci bude maximální rychlost omezena na 250 kilometrů v hodině. V nabídce budou dvě verze s odlišnou délkou, a to necelých 5,2 metru a necelých 5,3 metru. Od roku 2022 bude dostupná ještě verze pod značkou Maybach, která bude dlouhá 5,5 metru.

Vyrábět se bude nový model sice tradičně v jihoněmeckém Sindelfingenu ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko, ale ve zcela nové továrně nazvané Factory 56 (Továrna 56). Závod o rozloze 30 fotbalových hřišť stál 730 milionů eur (19,2 miliardy Kč). Automobilka nové zařízení označuje za plně digitalizované a za propojené sítěmi páté generace (5G), výroba pak má dosáhnout nového stupně flexibility a efektivnosti.

Källenius při dnešním oficiálním uvedením továrny do provozu zdůraznil, že závod je neutrální, pokud jde o emise oxidu uhličitého. Vedle třídy S tam bude později montován i Maybach a elektromodel EQS.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

3°C

Dnes je čtvrtek 28. ledna 2021

Očekáváme v 5:00 1°C

Celá předpověď