Nejdelším tunelem v ČR už jezdí vlaky s pasažéry oběma tubusy

foto Ilustrační foto - Novým tunelem u Plzně, nejdelším v ČR, projel 16. listopadu 2018 v 08:20 první zvláštní vlak s cestujícími. Už od čtvrtka odpoledne, kdy provoz v novém jižním čtyřkilometrovém tubusu povolil Drážní úřad, tam mohly jezdit nákladní vlaky. Během dne tam začnou projíždět všechny expresy, rychlíky a spěšné vlaky ve směru z Plzně do Prahy, od soboty pak také v opačném směru na Prahu. Ejpovický tunel je součástí nové tratě z Plzně do Rokycan, která je na III. tranzitním koridoru Praha - Cheb.

Plzeň - Od dnešního dopoledne začaly jezdit vlaky s cestujícími i severním tubusem nejdelšího tunelu v ČR u Ejpovic u Plzně. Od nedělní půlnoci, kdy začne platit v celé republice nový jízdní řád, bude více než čtyřkilometrový tunel v plném provozu pode grafikonu, řekla dnes ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Jižním tunelem začaly vlaky s cestujícími jezdit už v polovině listopadu. Zkušební provoz severním tunelem povolil Drážní úřad v pátek odpoledne. Nejdřív jím v podvečer projel manipulační vlak. Souprava s cestujícími poprvé vjela do severního tubusu dnes po 10:00, řekla Pistoriusová.

Drážní úřad povolil v obou tubusech zkušební provoz, který potrvá do konce roku 2019, uvedl v pátek mluvčí úřadu Martin Novák. Po dobu zkušebního provozu budou odborníci sledovat reálný provoz a fungování tunelu.

Ejpovický tunel je součástí modernizace trati mezi Plzní a Rokycany za 6,8 miliardy korun, z toho téměř polovinu stál tunel. Modernizovaná trať patří do III. železničního tranzitního koridoru z Prahy do Chebu. Rychlíky by měly od nového grafikonu jezdit po trati rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Trasu z Plzně do Rokycan projedou za 11 minut. To je o devět minut méně, než to trvalo dosud, a polovina času, za kterou trasu projede nejrychlejší autobus. Modernizovaný úsek s tunelem krátí cestování rychlíkem mezi Plzní a Prahou 80 minut, což je méně než to trvá autobusu z Plzně do Prahy-Florence i z Plzně na pražský Zličín a dál do centra metrem.

Ražba prvního tubusu o délce 4150 metrů trvala od únoru 2015 do června 2016. Severní tubus prorazil štít od září 2016 do října 2017.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

Reklama

0°C

Dnes je čtvrtek 13. prosince 2018

Očekáváme v 3:00 -2°C

Celá předpověď