Ve stejnou dobu vstupují na tuzemský trh s novými osobními auty dvě elektrické osobní dodávky. Jak Citroën Ë-Berlingo, tak rovněž Peugeot e-Rifter se nabízejí ve dvou délkových variantách, v pěti či sedmimístném provedení a se shodnou vysokonapěťovou baterií a elektromotorem. Ten má výkon 100 kW (136 koňských sil). Kapacita baterie činí 50 kWh a na energii v ní uloženou lze ujet podle normovaného měření 280 kilometrů. Dobíjet je možné výkonem až 100 kW.
Základní cena modelu Citroënu činí 790 000 Kč včetně DPH. V ceně základní výbavy je například manuální klimatizace, digitální rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, posuvné boční dveře na jedné straně (pravé), tempomat, asistent pro rozjezdy do kopců, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek či systém upozorňující na hrozící čelní srážku.
Peugeot ë-Rifter má cenovku o 70 000 Kč vyšší. Ovšem výbava je bohatší. Zahrnuje například také automatické přepínání dálkových světel, zadní parkovací asistent, mlhová světla vpředu, osmipalcový multimediální systém, kožený volant, podélné střešní nosiče, výklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedaček, sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku či posuvné dveře na obou stranách vozu.
V nejvyšších výbavách pak oba modely můžou být vybaveny například samostatnými sedačkami ve druhé řadě, navigací, head-up displejem, automatickou dvouzónovou klimatizací a dalšími komfortními prvky.
Představitelé obou automobilek předpokládají, že vůz zaujme ty zákazníky, pro které je důležitá položka provozních nákladů. Oproti verzím se spalovacím motorem mají totiž tyto elektrické dodávky levnější náklady na palivo (spotřeba 18 kWh/100 kilometrů znamená cenu za ujetý kilometr pod hranicí jedné koruny) a také údržba je levnější v průměru o třicet procent.
Delší varianta karosérie je v případě Citroën u k dispozici za příplatek 20 000, zákazníci Peugeotu si připlatí 25 000 Kč.
Podobný vůz bude zanedlouho k dispozici také u třetí značky z koncernu Stellantis. Model Opel Combo-e také dorazí na český trh ještě letos.