Začaly opravy D1 mezi Humpolcem a V. Jeníkovem, potrvají dva roky

foto Na dálnici D1 začaly 15. března 2018 dvouleté opravy mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru (na snímku). Dělníci hodinu před polednem začali rozmisťovat provizorní dopravní značení. Jde o nejdelší modernizovaný úsek D1.

Jihlava - Na dálnici D1 začaly dvouleté opravy mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru. Do dopravy se začaly promítat hodinu před polednem, kdy dělníci začali rozmisťovat provizorní dopravní značení. Součástí stavby za 1,75 miliardy korun bez daně jsou i protihlukové stěny poblíž obcí Slavníč a Skorkov a ekodukt, tedy přechod pro zvěř. Jde o nejdelší modernizovaný úsek D1, řekl ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

"Dnešním dnem začíná letošní stavební sezona na modernizaci D1," uvedl Rýdl. V pátek budou po zimní přestávce obnoveny stavební práce mezi Jihlavou na 112. kilometru dálnice a Velkým Beranovem na 119. kilometru. Modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem bude hotová do července 2020. Řidičům se tam podle mluvčího uleví od nejhoršího "struhadla" na D1. V místech oprav je povolená rychlost snížená na 80 kilometrů v hodině.

Zakázku na opravy 13,6 kilometru dálnice Humpolec - Větrný Jeníkov od ŘSD dostalo sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Stavbu chtělo ŘSD zahájit už vloni, ale jde o jeden z úseků D1, u něhož napadly stavební povolení rozkladem Děti Země.

"Dneska jsme ještě nechali projet ranní dopravní špičku," řekl Rýdl k zahájení prací. Pracovníci pak začali rozmisťovat dopravní značky a stahovat dopravu na Prahu do jednoho jízdního pruhu. Stejné omezení by mělo být v sobotu směrem na Brno. V neděli by měla auta v tomto úseku znovu začít projíždět v obou směrech vždy ve dvou provizorně vyznačených pruzích. Na dotaz ČTK pracovníci uvedli, že značek budou instalovat okolo 300.

Do druhé poloviny dubna budou dělníci mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem pracovat na rozšíření jednoho jízdního pásu dálnice, aby na něj následně mohli převést kompletní dopravu na Prahu i na Brno. Na druhé půli dálnice pak budou měnit cementobetonový kryt. Během víkendu 7. a 8. dubna se v tomto úseku D1 podle harmonogramu rovněž uskuteční demolice dvou dálničních nadjezdů.

Během stavby vznikne zhruba na 94. kilometru D1 ekodukt. Jde o první takovou stavbu z čtyř, jež jsou součástí modernizace dálnice mezi Prahou a Brnem. Umožní přechod zvěře přes D1, která bude po dokončení obnovy oplocená.

D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou byla kvůli modernizaci rozdělena na 21 úseků. Od roku 2013 byly dokončeny opravy devíti z nich. V nejbližší době se stavaři po zimě vrátí i na zbylé tři úseky, které už jsou v realizaci. Jde o D1 mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou na Žďársku, Hořicemi a Koberovicemi u Humpolce a mezi Ostředkem a Šternovem na Benešovsku.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

Reklama

28°C

Dnes je středa 19. září 2018

Očekáváme v 1:00 19°C

Celá předpověď