Mustang Mach-E GT není rozhodně krotké zvíře

foto Ilustrační foto - Ford Mustang

Skutečně působivé jsou výkonové parametry vrcholné verze prvního elektrického SUV značky Ford. Nový Ford Mustang Mach-E GT jsme mohli vyzkoušet během mezinárodní novinářské prezentace ve Varšavě a jejím okolí.

Oproti dříve nabízeným verzím tohoto vozu má GT zásadním způsobem zvýšený výkon pohonných elektromotorů, které zajišťují pohon všech kol. Společně poskytují 487 koňských sil a točivý moment 860 Nm. Tento druhý údaj je o patnáct procent vyšší hodnotou, než jakou naměřili u exkluzivního supersportovního vozu Ford GT.

“Mustang Mach-E GT jasně demonstruje, jaký má elektrický pohon potenciál přinášet radost z jízdy,” říká Geert van Boyen, vedoucí oddělení jízdních vlastností ve Ford of Europe.

Teoreticky je možné s novým Fordem Mach-E GT jet rychlostí až 200 kilometrů v hodině a z klidu na rychlost 100 km/hod se rozjet za 4,4 sekundy. To jsme samozřejmě na polských komunikacích nezkoušeli, už proto, že část silnic byla pokryta tenkou vrstvou občas zledovatělého sněhu.

Rovněž jsme nemohli vyzkoušet speciální jízdní režim Untamed Plus, protože ten je určený pouze pro jízdu na závodním okruhu a vůz díky navigaci pozná, že na něm nejste a nedovolí ho zapnout.

Nicméně, na suchém úseku, jsem vyzkoušel skutečně velmi účinné brzdy od specializované firmy Brembo. Rovněž stabilita v zatáčkách je také díky speciálním adaptivním tlumičům a širším pneumatikám příkladná.

Jen tuhé naladění podovozku se zřejmě nebude líbit těm, kteří se často musí pohybovat na silnicích s nevalným povrchem.

Během testovacích jízd jsme se dosahovali spotřeby v rozmezí 25 – 29 kWh na sto kilometrů jízdy. To je samozřejmě více, než kolik tvrdí výrobce (20 kWh), ale vliv na to nepochybně měly venkovní teploty kolem mínus sedmi stupňů Celsia.

Od klasických verzí Mustangu Mach-E se verze GT liší také opticky. Hlavním markantem zvenčí je jiný přední nárazník a speciální tmavá maska s 3D efektem. Uvnitř pak upoutají speciálně tvarovaná přední sedadla a loga GT.

Auto, které má v základní výbavě třeba také prémiový audiosystém B&O nebo kamerový systém zobrazující okolí v úhlu 360 stupňů, se prodává za částku 1 914 900 Kč.

 

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

4°C

Dnes je pondělí 17. ledna 2022

Očekáváme v 19:00 1°C

Celá předpověď