MŠMT: Letních doučovacích kempů se zúčastnilo zhruba 89.000 žáků

foto Ilustrační foto - Středoškolačky během výuky 20. srpna 2021 na Letní škole IT, která se letos podruhé konala ve spolupráci s Fakultou mechatroniky, informatiky a mezioborových studií Technické univerzity v Liberci, v jejíchž prostorách výukový program probíhal.

Praha - Letních doučovacích kempů v červenci a srpnu se zúčastnilo 89.328 žáků základních škol. Kempů se konalo 5169. Jejich program se soustředil především na sport, kterému se žáci v době výuky na dálku nemohli moc věnovat. Součástí programu bylo také často doučování látky, kterou účastníci probírali ve škole distančně. ČTK o tom dnes informovala mluvčí ministerstva školství (MŠMT) Aneta Lednová.

Na pořádání letních kempů vyčlenilo ministerstvo školství před prázdninami zhruba 260 milionů korun. Cílem mělo být podle dřívějšího vyjádření ministra školství Roberta Plagy (za ANO) nejen dohnání znalostí, ale zejména podpora duševního zdraví školáků po výuce na dálku. Kempy měly být vždy pro nejméně 15 dětí a trvat minimálně 40 hodin v pěti kalendářních dnech. Kromě mládežnických organizací je mohly pořádat i další neziskové organizace, školy či střediska volného času. O peníze mohly žádat z dotačního programu. Ministerstvo z něj v létě vyplatilo peníze pro víc než 400 pořadatelů. Plaga před prázdninami avizoval, že kempy by mohly být dostupné pro asi 93.000 dětí.

Podle informací ministerstva bylo součástí programu všech kempů sportování, které mělo dětem vynahradit nedostatek pohybu a volnočasových kroužků v době epidemie. Velká část táborů s dotací od ministerstva měla v programu také doučování látky z výuky na dálku, přičemž potřebu doučování u konkrétních žáků pomáhaly určit základní školy, uvedl úřad. Menší část kempů se pak zaměřila na procvičování cizího jazyka. Kempy pořádaly celorepublikové organizace, jako jsou Česká rada dětí a mládeže, Asociace školních sportovních klubů, turistické oddíly mládeže či skauti, ale i lokální spolky nebo domovy dětí a mládeže.

Většina táborů byla podle ministerstva tematická. Nejčastěji se pořadatelé inspirovali Harry Potterem, elementy ohně, vody, vzduchu a země, technikou, cestováním nebo detektivkami. Mezi účastníky podle ministerstva převládala spokojenost. Všechny kempy se uskutečnily v souladu s účelem dotace, kterou příjemci musí vyúčtovat do 30. listopadu, dodal úřad.

Výuky on-line se podle průzkumu České školní inspekce ještě na jaře neúčastnilo asi 50.000 dětí a kolem 11.000 žáků, tedy asi procento všech ze základních škol, se podle ministerstva do distančního vzdělávání nezapojilo vůbec. Účast na doučovacích kempech byla zdarma. Někteří kritici ale upozorňovali, že je nepravděpodobné, že se na kempy přihlásí děti, které by podporu potřebovali nejvíc.

Podle nedávné analýzy společností PAQ Research a Kalibro ztratili žáci za dobu epidemie v průměru asi tři měsíce učení. V češtině se proti době před covidem-19 zhoršily výsledky dětí letos na jaře v 60 procentech škol a v matematice v 69 procentech. Mezi školami i jednotlivými žáky jsou ovšem rozdíly. Ministerstvo proto na doučování do konce prosince rozdělilo do škol dalších 250 milionů korun.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

17°C

Dnes je sobota 28. května 2022

Očekáváme v 21:00 11°C

Celá předpověď