Velká část veřejnosti netuší, jak jsou financovány české neziskové organizace. Přesněji, jak je financován jejich chod a provozní náklady. Ne každá organizace je dotována státními granty a ne každá organizace čerpá zdroje z evropských fondů. Neziskové organizace a nadace jdou často tou nejjednodušší cestou a z každého příspěvku potřebným si ponechají určitou část na provozní náklady.
Přední česká nezisková organizace DEJME DĚTEM ŠANCI nečerpá státní ani evropské dotace a to z toho důvodu, aby nemusela svoje pečlivě a dlouhodobě připravované projekty přizpůsobovat aktuálním grantovým výzvám. Příspěvky dárců ve prospěch dětí jsou ze 100% určeny konkrétním dětem. Chod organizace je z velké části financován ze strany firemních dárců. Zároveň se však snaží alespoň část nákladů na provoz pokrýt z vlastních zdrojů.
Jak jinak si vydělat na svoji činnost?
DEJME DĚTEM ŠANCI si vyšlapala v samofinancování vlastní cestičku. Možností samofinancování je například prodej reklamních předmětů. Jejich koupě je pro firmu zároveň příležitostí, jak vkusně deklarovat svoji společenskou zodpovědnost.
A jaké předměty je možné koupit?
Většinou se jedná o kancelářské předměty, které zaměstnanci firmy každodenně potřebují – bloky, hrníčky, propisky, USB... Proč tedy nekoupit to, co je potřeba a zároveň tak pomoci? Na každém předmětu je vždy uvedeno jak logo firmy, tak logo organizace DEJME DĚTEM ŠANCI.
V nadcházejícím období se dostávají do popředí také předměty spojené s vánoční a novoroční tématikou. Velké obliby již v minulých letech dosáhly adventní kalendáře z pravé belgické čokolády a novoročenky nejen s motivy obrázků, které malovaly děti z českých dětských domovů. Firma si může zvolit motiv a text, který bude na PF či adventním kalendáři vytištěn. DEJME DĚTEM ŠANCI letos nabízí také stolní a nástěnné kalendáře s obrázky a fotografiemi dětí z dětských domovů, se kterými organizace spolupracuje. Na kalendářích bude prezentováno logo společnosti, na stolním třeba přímo jméno zaměstnance, kterému bude kalendář určen. Doplňkem jsou nálepky s důležitými okamžiky v daném roce.
Reklamní předměty navíc šíří povědomí o existenci organizace a zvyšuje se tak šance, že každé dítě v dětské domově najde svého podporovatele.