Zatímco trakční baterie, které jsou instalovány do současných elektrických vozů, způsobují navýšení jejich hmotnosti v porovnání s automobily s klasickými spalovacími motory, v případě motorů je tomu naopak.
Doslova extrémním případem je pak pohonná jednotka, kterou využívají monoposty závodící v letošní sezóně v seriálu Formule E. Agregát, který dodává americká automobilka Lucid, je schopen dosahovat výkonu 469 koňských sil při 19 500 otáčkách za minutu.
I díky speciálnímu mikrotryskovému chladicímu systému může mít tento agregát hmotnost pouze 32 kilogramů.
V letošní sezóně Formule E závodí již třetí generace vozů. Poprvé je bude možné dobíjet také při zastávkách v boxech. Díky výkonu instalované dobíječky 600 kW se již za pouhých 30 sekund dobijí do baterie čtyři kilowatthodiny.
Letošní sezóna začala v polovině ledna v Mexiku, další závody jsou na programu o nastávajícím víkendu v Saudské Arábii. Nejblíže České republice se pojede 22. a 23. dubna v Berlíně.
Závodí 11 týmů, přičemž řadu z nich vlastní klasické automobilky. Například Maserati, Cupra, Jaguar, Nissan, Porsche nebo čínské Nio.
Za volant usedají i bývalí jezdci Formule 1.Například Jean-Éric Vergne, Stoffel Vandoorne nebo Sébastien Buemi.
Letos si poprvé budou moci užít také podobnou rychlost, jaká je obvyklá právě v F1. Maximální rychlost letošních monopostů elektrické formule totiž může být až 322 kilometrů v hodině.