Mercedes představil model EQS – v čem je jiný než ostatní elektromobily?

foto Elektromobil Mercedes EQS.

V mnoha směrech unikátní je nový velký elektrický sedan, který představila automobilka Mercedes-Benz. Fakticky je to vlastně třída S, tedy vlajková loď značky s třícípou hvězdou ve znaku. Jen má v útrobách místo spalovacího motoru elektrický agregát nebo agregáty. To proto, že kromě základní verze EQS 450 s pohonem zadních kol se bude nabízet rovněž verze 580 4Matic. Ta má elektromotor na přední i zadní nápravě, a tudíž pohon všech kol.

Fotogalerie

Nový vůz je dostatečně prostorný pro čtyři dospělé cestující. Na délku totiž měři 5216 milimetrů a rozvor má 3210 milimetrů. Uveze také dostatečné množství zavazadel. Objem kufru totiž činí 610 litrů.

Oproti v současnosti nabízeným dalším elektromobilům má Mercedes EQS některé unikátní parametry nebo výbavové prvky.

Tím zřejmě nejdůležitějším je dojezd. Ve variantě s vysokonapěťovou baterií s kapacitou 107,8 kWh ( v nabídce bude rovněž menší s 90 kWh) totiž podle oficiálního měření metodikou WLTP ujede 770 kilometrů. V provozu přitom rozhodně nijak nebude zaostávat. Rovněž ve verzi s pouze jedním motorem bude schopný jet rychlostí 210 kilometrů a zrychlit z nuly na stovku během 6,2 sekundy, Výkonnější typ 580 totéž dokáže díky výkonu 523 koní za 4,3 sekundy. A to se ještě chystá vrcholná verze připravená sportovní divizí AMG.

Velký dojezd je možný také díky špičkové aerodynamice. V současnosti neexistuje žádný jiný sériově nabízený automobil, který by dosáhl stejného nebo nižšího koeficientu aerodynamického odporu Cx 0,20, který má tento vůz.

Unikátní je rovněž použití obřího OLED displeje širokého 141 centimetrů na palubní desce. V něm jsou zabudovány až tři obrazovky, přičemž ta prostřední má úhlopříčku bezmála 18 palců.

Mercedes lidem neumožní otevírat přední kapotu. Tento úkon bude povolen jen autorizovaným servisům. Dolévat kapalinu do ostřikovačů půjde přes speciální servisní otvor v předním blatníku.

Majitelé EQS určitě ocení také další vychytávku. Pokud přijedou k dobíjecímu stojanu vybavenému potřebnou technologií, nebudou muset vytavhovat žádný čip či spouštět aplikaci. Pouze jen připojí kabel a o ostatní se postará elektronika obou zařízení. Rychlé nabíjení je možné výkonem až 200 kW, což znamená, že za čtvrt hodiny se získá dost energie pro jízdu do 300 kilometrů vzdáleného cíle.

Ceny zatím Mercedes-Benz nezveřejnil.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

14°C

Dnes je neděle 19. září 2021

Očekáváme v 9:00 12°C

Celá předpověď