Manager Magazin: Adidas se chystá prodat značku Reebok

foto Logo německého oděvního výrobce Adidas.

Berlín - Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas se chystá prodat svou dceřinou americkou značku Reebok. Na svém webu to bez uvedení zdrojů píše časopis Manager Magazin. Adidas firmu Reebok koupil v roce 2005, aby lépe konkuroval jedničce na trhu, americké firmě Nike.

Tržby se Adidasu po převzetí značky Reebok zvýšily na 10,1 miliardy eur (asi 276 miliard Kč), takže Adidas za Nike zaostal jen asi o dvě miliardy. Dceřiná značka se ale pak dostala do problémů a nepomohla jí ani restrukturalizace.

Podle listu už ve firmě vznikl příslušný tým, který by měl transakci připravit. Hotovo by mělo být v březnu příštího roku, kdy má generální ředitel Adidasu Kasper Rorsted představit svou první strategii na příštích pět let.

Manger Magazin označuje koupi Reeboku, za nějž dal Adidas 3,1 miliardy eur, za nejdražší nákupní omyl v historii německé firmy.

Reebok býval ve světovém srovnání třetí největší firmou na trhu sportovní obuvi a textilu. Zprávy o jeho možném prodeji se přitom objevily už dříve. Před šesti lety se Adidasu chystala učinit nabídku skupina investičních fondů z Asie a Blízkého východu, napsal tehdy list The Wall Street Journal.

Adidas se v letošním druhém čtvrtletí propadl do provozní ztráty 333 milionů eur - velká část jeho obchodů byla totiž kvůli pandemii způsobené šířením nového koronaviru zavřená. Ve třetím čtvrtletí ale už firma počítá s návratem k zisku.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

5°C

Dnes je pátek 27. listopadu 2020

Očekáváme v 21:00 0°C

Celá předpověď