Letošní reklamy na Super Bowlu byly ve znamení nostalgie a humoru

foto Super Bowl, finále ligy amerického fotbalu NFL:Los Angeles Rams - Cincinnati Bengals. 

Inglewood (USA) - Letošní reklamy na Super Bowlu se nesly ve znamení humoru a nostalgie a byly plné hvězd. Cena reklamního prostoru v délce 30 vteřin letos dosáhla až sedm milionů USD (151 milionů Kč). Inzerenti se proto snažili na sebe co nejvíce upozornit a být zábavní, uvedla agentura AP.

"Super Bowl se vyznačoval pozitivní, optimistickou reklamou," řekl profesor marketingu na Northwesternské univerzitě Tim Calkins. "Většinou se v ní neobjevily žádné zmínky o pandemii, covidu ani rouškách."

Kromě velkých a známých značek se mezi inzerenty objevila řada nováčků, včetně řady hráčů zaměřených na finanční technologie a kryptoměny. Podle listu The Wall Street Journal (WSJ) se prosadily právě kryptoměny a hazardní hry. Vedle pivovaru Budweiser, automobilek General Motors, Chevrolet a Toyota se postavili třeba provozovatel sportovních sázek Caesars Sportsbook, tvůrce aplikace pro tvorbu dětských rozpočtů Greenlight Financial Technology, firma zaměřená na technologie pro nabíjení elektromobilů Wallbox, kryptoměnové burzy Coinbase Global, FTX a Crypto.com či poskytovatel domácích testů na covid-19 Cue Health.

Loni se kvůli pandemii na Super Bowlu neobjevily reklamy zaměřené na cestování, letos se ale vrátily. Reklamní čas si zakoupily Booking Holdings či Expedia Group.

Generální ředil reklamní agentury MullenLow Lee Newman zhodnotil letošní reklamní spoty jako spíše standardní. Podle něj přinesly osvědčené přístupy, které při této hře vždy fungovaly, aby lidi pobavily, zaujaly a byly účinné. "Jsou to děti, štěňátka, velký fyzický humor, filmová produkce, nostalgická hudba a podobné věci," uvedl.

Agentura AP také upozornila, že sledovanost Super Bowlu v posledních letech klesá. Podle agentury Nielsen si loni Super Bowl naladilo 92 milionů lidí, což bylo nejméně od roku 2007. Sledovanost dalších velkých živých přenosů, jako jsou Grammy a Oscary, ale také byla slabší. Nižší je i sledovanost olympijských her. Super Bowl ale i tak zůstává pro inzerenty největším večerem.

Do finále NFL se letos nečekaně probojovaly týmy Los Angeles Rams a Cincinnati Bengals, losangeleský tým byl nakonec úspěšnější.

irl spr

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je pondělí 3. října 2022

Očekáváme v 21:00 12°C

Celá předpověď