Kritické myšlení je pro studenty velmi důležité, říká šéfka vzdělávací organizace ARPOK

foto Ředitelka vzdělávací organizace ARPOK Lenka Pánková.

Partnerem Projektu Lidé lidem pro oblast vzdělávání a kritického myšlení je olomoucká organizace ARPOK, která má za cíl podílet se na udržitelném rozvoji světa a na vytváření společnosti, která je Aktivní, Respektující a Otevřená, vnímá Propojenost a Komplexnost světa a přijímá svůj díl odpovědnosti. „Organizace působí na základních i středních školách, kde pomáhá učitelům otevřeně mluvit s žáky o aktuálních tématech současného světa, jakou jsou stereotypy, předsudky, migrace, spravedlivý obchod i odpovědná spotřeba,“ říká ředitelka Lenka Pánková.

Fotogalerie

Logo ARPOK. Úkolem ARPOKu v rámci projektu bude pracovat s pedagogy tak, aby byli schopni žáky a studenty vést ke kritickému myšlení a nejen k bezmyšlenkovité konzumaci předkládaného obsahu. Pro děti je důležité, aby se uměly ptát a uměly hledat na své otázky odpovědi.

„Kritické myšlení je pro žáky a nejen pro ně důležité, protože jim pomáhá lépe fungovat v dnešním rychle se měnícím světě.  Umožňuje jim přemýšlet a diskutovat o komplexních tématech a vytvářet si tak vlastní názory. Dává jim schopnost určit si, co je důležité a klíčové, čímž se stávají odolnější vůči vnějším vlivům, jako jsou reklamy, obchodní praktiky a podobně,“ vyzdvihuje Lenka Pánková – ředitelka ARPOKu význam kritického myšlení.

Vzhledem ke zkušenostem British Council s výukou kritického myšlení v jiných zemích, poskytuje British Council ARPOKu a partnerským organizacím v dalších zúčastněných zemích ucelenou metodiku, na jejímž základě bude proškolena skupina českých, slovenských a maďarských pedagogů, kteří následně obdobným způsobem proškolí další kolegy ve svých domovských zemích.

„Školení školitelů v Bratislavě se v polovině ledna tohoto roku zúčastní za Českou republiku pět zkušených pedagogů ze tří škol – 1st International School of Ostrava, ZŠ Logopedická Ostrava, ZŠ Příbor, Jičínská, dále čtyři lektorky z neziskových organizací věnující se globálnímu rozvojovému vzdělávání – ARPOK, NaZemi a Varianty-Člověk v tísni. Školení pro pedagogy, které se uskuteční v na konci února, se zúčastní dvacítka pedagogů základních a středních škol z Moravskoslezského a Ústeckého kraje,“ vysvětluje Lenka Pánková.

Na závěr pilotní části projektu proběhnou v obou zúčastněných regionech kulaté stoly, během kterých si zapojení pedagogové vymění praktické zkušenosti se začleněním technik kritického myšlení s lidmi, kteří v regionu mají vliv na vzdělávání ve školách (například ředitelé škol, zřizovatelé).

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je středa 18. září 2019

Očekáváme v 15:00 15°C

Celá předpověď