Iveco CZ loni vyrobilo 4365 autobusů, proti předloňsku jeho výroba poklesla

foto Ilustrační foto - Pracovníci přicházejí 4. května 2020 na ranní směnu do továrny Iveco CZ ve Vysokém Mýtě. Výrobce autobusů obnovil výrobu, kterou přerušil 30. března kvůli nedostatku dílů způsobeném koronavirovou pandemií.

Vysoké Mýto (Orlickoústecko) - Společnost Iveco Czech Republic z Vysokého Mýta na Orlickoústecku loni vyrobila 4365 autobusů, méně než předchozí období. Předloni byla její produkce 4522 vozidel. Pandemie koronaviru ovlivnila výrobu hlavně nedostatkem komponentů, což pak mělo za následek krátkodobý útlum výroby, řekla ČTK mluvčí firmy Katarína Němcová.

"S ohledem na bezprecedentní globální problémy v dodavatelských řetězcích a obtíže spojené s pandemií covid-19, si myslíme, že jsme prokázali naši odolnost a následně dosáhli velmi dobrého výsledku," uvedla mluvčí.

Chod vysokomýtského závodu se podřizoval protikoronavirovým opatřením, která ale neměla podle Němcové na výrobu dopad. Komplikace spíš přinášely světové problémy s dodávkami různých surovin a komponentů. "Ani naše firma se jim nevyhnula. Kromě čipů to byla i řada jiných komponentů, jejichž nedostatek měl různé příčiny, covid, přepravní problémy, nedostatek vstupních surovin," řekla Němcová. Na přelomu března a dubna podnik musel na osm dní snížit výrobní tempo kvůli přechodnému poklesu objednávek, dodala.

Iveco většinu produkce vyváží. Vloni patřily mezi nejvýznamnější trhy Francie, Itálie a Německo. Předloni byl nejčastějším vozidlem, které opouštělo závodní brány, byl Crossway Low Entry Line. Je typem autobusu, který jezdí na městských a meziměstských linkách. Loni se v podniku nejvíc vyráběl Crossway Pop. Využívá se jako školní autobus.

Turistické autobusy zákazníci teď vyhledávají méně, protože pandemie značně omezila cestování. "Pokud jde o turistické autobusy, v nejlepším případě dojde k oživení v roce 2024 a 2025," řekla Němcová.

Podle nařízení vlády se musí od půlky ledna všichni zaměstnanci testovat dvakrát týdně antigenními testy. Pracovníci Iveca se testují ve dvou mobilních centrech, zajišťuje je certifikovaná firma. Mají kapacitu 4000 lidí. Podnik v Mýtě zaměstnává 3900 pracovníků včetně agenturních.

"Máme rovněž zásoby antigenních testů k samovyšetření pro případné další alternativní využití. Částečnou kompenzaci nákladů na antigenní testy využijeme. Rovněž zajišťujeme i okamžité provedení PCR testu v případě, že zaměstnanec je pozitivní na základě antigenního testu. Kromě toho nabízíme našim zaměstnancům možnost nechat se v příštích týdnech očkovat v našich prostorách," řekla Němcová.

Od ledna je Iveco Czech Republic součástí nové společnosti Iveco Group, která vstoupila na burzu Euronext v Miláně. Globální firma má osm značek orientovaných na různá průmyslová odvětví. Iveco Capital je finanční odnoží, která značky propojuje a podporuje.

Iveco je značkou užitkových vozidel. FPT Industrial poskytuje technologie pohonných jednotek zákazníkům v zemědělství, stavebnictví, námořnictví, energetice i v oblasti užitkových vozidel. Iveco Defence Vehicles se specializuje na techniku pro obranu a civilní ochranu. Astra označuje velkoobjemová těžká vozidla pro kamenolomy a stavebnictví. Magirus je výrobcem hasičských vozidel a vybavení.

Iveco Bus a Heuliez jsou značky autobusů pro hormadnou přepravu a autokarů. Iveco Bus navrhuje, vyrábí a prodává školní, meziměstské a turistické autobusy, standardní a kloubové městské autobusy. Vyrábí také modely na alternativní pohon, na stlačený zemní plyn a elektrický pohon.

Iveco Bus zaměstnává přes 6000 lidí. Závody má ve Vysokém Mýtě, italské Brescii a francouzském Rorthais, kde je centrum pro elektromobilitu.

Výroba autobusů v Iveco Czech Republic v letech 2021-2016

2021 2020 2019 2018 2017 2016
4365 4522 4612 4286 4104 3885

 

zdroj: Iveco Czech Republic

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

30°C

Dnes je pátek 20. května 2022

Očekáváme v 21:00 23°C

Celá předpověď