Hyundai v Nošovicích je na dvou třetinách výroby, stav se lepší

foto Nakládka vozů nového modelu Hyundai i30 23. června 2020 v továrně v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

Nošovice (Frýdecko-Místecko) - Výroba v automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku je v současné době kvůli poklesu objednávek způsobeném pandemií koronaviru na dvou třetinách běžného objemu. Situace se ale postupně zlepšuje. K návratu ke standardní výrobě mají firmě pomoci i letošní novinky: inovovaná modelová řada i30, kterou automobilka představila dnes, nebo vylepšený vůz Tucson, který se chystá na podzim. Novinářům to řekl mluvčí automobilky Pavel Barvík.

"Ve standardním režimu vyrábíme 1400 vozidel denně. Dnes se pohybujeme zhruba kolem 1000 vozů denně," řekl Barvík. Od obnovení výroby po odstávce se ve slezské továrně pracuje na dvě směny. "Jsme mírnými optimisty a doufáme, že v druhé polovině roku by mohlo dojít k rozšíření na tři směny. Ale je to teď předčasné komentovat, protože v tuto chvíli plánujeme výrobu na další měsíc vždy podle aktuální poptávky v měsíci předcházejícím," řekl mluvčí. Původní plán výroby na letošek byl 303.000 vozů.

Firma zaměstnává 3300 lidí a nikoho zatím nehodlá propouštět. Zaměstnanci, jejichž směna má zrovna volno, jsou doma se 70 procenty výdělku. "Pro automobilový trh je velmi zásadní kvalita práce. My si velmi vážíme toho, že 96 procent zaměstnanců je zde z regionu, jsou to Češi, proto si je držíme," řekl mluvčí. Automobilka stále lidi přijímá. Jde o pozice orientované na elektřinu, které souvisejí s březnovým zahájením produkce Kony, prvního vozu na elektrický pohon vyráběného v Nošovicích.

Situace na trzích se podle Barvíka začíná zlepšovat. "Mezi naše klíčové trhy patří německý trh, španělský trh, italský trh, takže trhy, které byly poměrně výrazně zasaženy koronavirem. Nicméně i ty trhy se pomalu zotavují a tím, jak začínají fungovat víc a víc normálně, nám samozřejmě začíná chodit stále více a více objednávek," řekl Barvík.

Nošovická automobilka exportuje do 70 zemí světa, nejvíce do Evropy, ale například také do Maroka nebo na Nový Zéland i do exotických destinací jako Francouzská Guayana nebo Guadeloupe.

Podle Barvíka je pro automobilku možná štěstí, že právě na letošek připravila tolik novinek. "Inovace, které v letošním roce představujeme, ať už elektrickou Konu, vůz i30, případně inovace, které se budou týkat vozu Tucson, by nám měly pomoct k tomu dostat se v druhé polovině roku k třísměnnému provozu," řekl mluvčí.

Řada i30 je nejnovější generací vozu, který značku zastupuje v segmentu C, tedy nižší střední třídě. Vozy mají inovovaný design (hlavně přední i zadní masku), interiér, kde je nový přístrojový panel s digitálním displejem a navigací, vylepšené bezpečnostní prvky i konektivitu, tedy propojení s jinými elektronickými systémy. Nové prvky mají všechny tři karosářské verze - hatchback, fastback a kombi. Rovněž mají k dispozici stupeň výbavy N Line inspirovaný motoristickým sportem.

Díky agresivní cenové politice a nastavení cen u konkurentů v čele se Škodou Octavií nové generace má podle automobilového experta iDnes Františka Dvořáka Hyundai i30 svou pozici na trhu pevnou. Model je pro značku v Česku stěžejní a zastoupení značky mu tedy bude jako tradičně věnovat velkou péči.

"V případě aktuálně faceliftovaného provedení je možné, že automobilka zvolí ještě agresivnější prodejní strategii vzhledem k pádu prodejů v důsledku koronaviru. Základní cena 320.000 Kč za obnovené provedení v průběhu prodeje modelu snad opět spadne pod 300.000 korun jako doposud, což je především pro privátní zákazníky lákavé. Na této cenové hladině se totiž pohybují vozy o kategorii níž," řekl Dvořák ČTK.

Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Loni vyrobila 309.500 vozů. V roce 2018 vytvořil podnik zisk 7,22 miliardy korun a tržby 129,26 miliardy korun.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

11°C

Dnes je pátek 22. ledna 2021

Očekáváme v 19:00 5°C

Celá předpověď