Hyundai Ioniq na čele žebříčku nejúspornějších elektromobilů

foto Elektromobil Hyundai Ioniq.

Americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA otestovala desítky typů dostupných elektromobilů a sestavila žebříček jejich energetické účinnosti. Do výsledků byly zahrnuty jak spotřeba při jízdě (kombinace městského a dálničního cyklu), tak také ztráty při dobíjení.

Ukazuje se, že jednotlivé typy mají celkovou spotřebu energie od 15,7 kWh na 100 kilometrů až po 33,3 kWh na sto kilometrů.

První dva nejúspornější modely, kterými jsou Hyundai Ioniq a Tesla Model 3 od sebe dělí jen jedna desetina kilowatthodiny. Hyundai Ioniq je přitom poměrně starý typ elektromobilu, který má ve svých útrobách zabudovánu poměrně malou a lehkou, navíc pouze vzduchem chlazenou baterii.

Tesla Model 3 ve verzi RWD, která byla na čele žebříčku při minulém srovnávacím testu (tehdy ovšem bylo její oficiální označení Model 3 Plus), si pohoršila kvůli změně technologie jejich vysokonapěťové baterie. Nynější LFP jsou totiž těžší.

Modely na třetím a čtvrtém místě za Ioniqem a nejúspornější Teslou o mnoho nezaostávají. Celková spotřeba Lucidu Air Grand Touring a Tesly Model 3 Long Range AWD je totiž 15,8 kWh.

První desítku nejúspornějších typů elektromobilů uzavírá rovněž ve slezských Nošovicích vyráběný vůz Hyundai Kona Electric.

Další elektromobily korejských značek Hyundai a Kia jsou také poměrně vysoko umístěné. Naopak na chvostu přehledu se nacházejí produkty evropských prémiových značek. Konkrétně jde o modely Porsche Taycan, Audi e-tron GT, Audi e-tron či Jaguar I-Pace. Doplňuje je ještě americký pick-up Rivian R1.

Přestože přehled je poměrně obsáhlý, některé vozy nabízené v USA se do něj přesto nedostaly. Například BMW i4, BMW iX, Ford F-150 Lightning, GMC Hummer EV Pickup, Nissan Ariya nebo Volkswagen ID.4.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

6°C

Dnes je neděle 27. listopadu 2022

Očekáváme v 19:00 0°C

Celá předpověď