Hugo Boss sází na Čínu. Ale riskuje

foto Logo oděvní společnosti Hugo Boss. Ilustrační foto.

Šéf německého výrobce pánské a dámské módy a parfémů, koncernu Hugo Boss Mark Langer předložil ambiciózní růstový program firmy. Jeho naděje se převážně upínají k Asii, tedy k regionu, kde mnozí jiní pohořeli, píše německý deník Handelsblatt.

Není sporu o tom, že Mark Langer tlačí na pilu. Má plné ruce práce s tím, aby korigoval chyby, kterých se dopustil jeho předchůdce Claus-Dietrich Lahrse. Jde především o osekání nákladů a zacílení celého podniku na klíčové produkty. Aby se tak stalo, Langer požaduje, aby do roku 2022 stoupl obrat největšího německého pánského krejčího o pět až sedm procent. To je výrazně víc, než je růstový potenciál tohoto segmentu, připomíná Handelsblatt.

Udělat z toho plánu realitu mají zajistit zlepšené výkony v několika směrech. Posílit musí dosud slabé obchodování přes e-shopy, rezervy jsou v odbytu oděvů značky Hugo Boss pro volný čas pro mladší generace, stoupnout mají tržby v přepočtu na prodejní plochu. Výraznou roli má v této strategii sehrát Asie, která má generovat podstatnou část obratu a zisku.

Má to však svá „ale”. Pokud pokukuje Langer po Asii, má na mysli hlavně Čínu. Jenže právě tam se už dříve mnozí výrobci a prodejci luxusního zboží přesvědčili, jak je její trh nevyzpytatelný. Problém byl v tom, že se až příliš spolehli na růst vrstvy vyšších příjmových skupin, které si mohou drahé oděvy nebo kabelky dovolit. Zejména mladí Číňané si mezitím uvědomili, že mají možnost volby – a nejsou už ochotni pořizovat si lákavé zboží z ciziny za každou cenu jako kdysi. Bude-li chtít Hugo Boss v Říši středu uspět, musí slevit, a to doslova. Začít může u ceny svých obleků, uzavírá Handelsblatt.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

29°C

Dnes je sobota 20. července 2019

Očekáváme v 19:00 29°C

Celá předpověď