Historické tramvaje T2 budou jezdit v Praze

foto Na takzvané nostalgické lince v Praze budou jezdit historické tramvaje T2. Veřejnost se jimi bude moci svézt poprvé 7. března 2020, vozy se do provozu pražské MHD vracejí po 56 letech. Na snímku z 21. února 2020 je vůz T2 (vlevo) s evidenčním číslem 6003 v Jelení ulici.

Praha - Na tzv. nostalgické lince v Praze budou jezdit historické tramvaje T2. Veřejnost se jimi bude moci svézt poprvé 7. března, vozy se do provozu pražské MHD vrací po 56 letech. Novinářům to dnes řekl člen představenstva pražského dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský. Motiv tramvají bude i na reklamních předmětech dopravního podniku.

Fotogalerie

Dva vozy T2, které dostaly evidenční čísla 6003 a 6004, budou jezdit z Královky přes historické centrum na Zvonařku. Poprvé vyjedou v prvním březnovém víkendu, mimořádně však na lince 2. Ještě předtím budou moci zájemci tramvaje vidět v sobotu 22. února, kdy budou od 9:00 hodin do 12:30 vystaveny na nádvoří vozovny Střešovice.

"Nápad vrátit tramvaje T2 zpět do pražské MHD přišel ještě předtím, než poslední vůz Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou v listopadu 2018 definitivně vyřadil z provozu. Realizace tohoto projektu se tak povedla v poměrně krátkém čase," řekl Šurovský.

Dvě tramvaje T2 byly vyrobeny ve vagónce Tatra Smíchov pro Ostravu. Poté je odkoupil Dopravní podnik v Liberci, kde jezdily 22 let. Na konci roku 2018 je koupil pražský Dopravní podnik. V předchozích dvou měsících je zprovoznili technici DPP a pracovníci ostravské společnosti Ekova Electric. Vozům byl vrácen původní vzhled a nově byly vybaveny bezkontaktními terminály na nákup jízdenek.

Dopravní podnik v Praze také připravuje sérii reklamních předmětů s motivem tramvají T2. K dispozici budou v Muzeu MHD a na e-shopu DPP od března, uvedla tisková mluvčí Dopravního podniku Aneta Řehková.

V Praze jezdily vozy T2 jen při testování, a to od roku 1955. Poslední jízda na pražských kolejích se uskutečnila v listopadu 1964. Tramvaje T2 byly od počátku koncipovány pro jiná československá města. Byly vyvinuty v letech 1951 až 1956 a sériově vyráběny v letech 1957 až 1962. Celkem bylo vyrobeno 771 vozidel, která jezdila v Československu a Sovětském svazu.

Nostalgická linka je v provozu od března 2017. Historické vozy jezdí v úseku Královka - Malovanka - Pražský hrad - Královský letohrádek - Malostranská - Malostranské náměstí - Újezd - Národní divadlo - Národní třída - Karlovo náměstí - I. P. Pavlova - Vinohrady - Zvonařka. Linka je nyní obsluhována historickými vozy tramvají typu T3.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

22°C

Dnes je pondělí 21. září 2020

Očekáváme v 17:00 24°C

Celá předpověď