Firma: Sundání informačních tabulí ohrozí naváděcí systém v Praze

foto Dopravní situace v Praze - ilustrační foto.

Praha - Odstranění informačních a směrových tabulí z pražských silnic ohrozí inteligentní naváděcí systém v hlavním městě. Kromě toho přinese nárůst černé reklamy, tvrdí společnost Směrové tabule.cz, která část těchto zařízení v metropoli provozuje. Reaguje tak na záměr magistrátu odstranit až 1800 reklamních, informačních a směrových cedulí navádějících ke komerčním provozovnám. Důvodem města je snaha o snížení tzv. vizuálního smogu. Podle magistrátu jde o vizuálně nevhodné komerční reklamy a orientační systém ohrožen není.

Z mostů a silnic by měly zmizet informační a směrové tabule, které zobrazují loga firem, směrovku a vzdálenost do jejich provozovny. Podle vedení hlavního města se tyto tabule podílejí na zahlcení prostoru a tvorbě vizuálního smogu. Navíc v některých případech zasahují do chodníků.

Podle Jana Eisenreicha ze společnosti Směrové tabule.cz jsou nosiče součástí naváděcího systému v Praze, kterým se řídí běžní Pražané i podnikatelé. Upozornil, že jejich umístění i obsah jsou regulovány podmínkami hlavního města. Podle Eisenreicha navíc cedule často nahrazují elektronické navigace, které mohou při hledání konkrétních vjezdů do provozoven selhávat.

Videostream označený značkou PROTEXT VIDEO není součástí zpravodajského servisu ČTK, jde o komerční prezentaci zadavatele.

Zrušení těchto nosičů může podle něj vést i k nárůstu nelegální reklamy. "Zadavatelé budou hledat cesty, jak do svých provozoven navádět na vlastní pěst," dodal.

Hlavní město však od záměru neustoupí. "Nejedná se o žádné turistické ukazatele, které by posloužily orientaci, ale jde pouze o vizuálně nevhodné komerční reklamy. Turistický orientační sytém rozhodně ohrožen není," řekl dnes ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman. Podle magistrátu navíc kromě vizuálního smogu tato zařízení rozptylovala řidiče, v některých místech překážela chodcům a komplikovala údržbu a úklid.

O vypovězení smluv s provozovateli zařízení rozhodli pražští radní letos v lednu. Dosud zmizela z cest zhruba polovina nosičů umístěných na přibližně 300 sloupech.

Odstraňování naváděcích tabulí se týkalo tří firem. Vedle společnosti Směrové tabule.cz jde o firmy Bulldog reklama a AMMA, jejíž právním nástupcem je společnost Czech Outdoor. Ředitel firmy Bulldog reklama Jan Králík v lednu ČTK řekl, že se tabule na vizuálním smogu podílejí jen velmi málo a jde především o funkční sdělení.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

11°C

Dnes je středa 3. března 2021

Očekáváme v 17:00 10°C

Celá předpověď