Fiatu se v ČR daří v prodeji dodávek, v osobních autech zaostává

foto Ilustrační foto - Na Výstavišti v pražských Holešovicích začal 12. dubna 2018 mezinárodní veletrh osobních a lehkých užitkových automobilů, autodílů, autopříslušenství a garážové techniky Autoshow Praha. Končí 15. dubna. Na snímku je interiér vozu Fiat 500.

Praha - Italskému Fiatu se v tuzemsku v posledních letech daří hlavně v prodeji užitkových vozů, na trhu osobních aut zaostává. Zatímco na trhu dodávek automobilce v pololetí patřilo třetí místo, mezi značkami osobních aut byla až na 22. příčce. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Fiat tento týden slaví 120 let od svého vzniku.

Prodej užitkových aut v pololetí klesl o jedno procento na 1207 aut, což znamená třetí příčku na trhu za Volkswagenem a Peugeotem. Nejprodávanějším modelem je Ducato s třípětinovým podílem.

V kategorii osobních vozů Fiat zaznamenal propad o 14 procent na 965 nových aut. Nejprodávanější bylo Tipo, které si pořídilo 429 zákazníků. Zhruba dvojnásobný počet ojetých fiatů se do Česka dostal individuálním dovozem.

Příznivci historie značky se v tuzemsku soustředďují na ikonické modely 500 a 600 z 50. až 70. let nebo Fiat 128. V současnosti je v tuzemsku registrováno kolem 1500 původních fiatů 500 a zhruba dvojnásobný počet šestistovek.

Továrna Fiat je dnes čtvrtým nejstarším výrobcem automobilů na světě, déle vyrábějí bez přestání motorová vozidla jen německý Mercedes-Benz a dvojice francouzských firem Peugeot a Renault. Fabbrica Italiana Automobili Torino (FIAT) neboli Italská automobilová továrna v Turíně vznikla 11. července 1899 a během dlouhé historie v ní vždy patřilo hlavní slovo rodině Agnelliů. A to platí i dnes, kdy je součástí skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Turínský výrobce byl nejprve jen jednou z mnoha firem, které se snažily uspět na trhu, už v roce 1910 se ale stal největší italskou automobilkou. Ve 20. letech pak Fiat poprvé ukázal, v čem je jeho síla. V roce 1925 představil model 509 s motorem o obsahu necelého litru, kterého se během čtyř let vyrobilo na 90.000. Skutečná revoluce ale přišla v roce 1936, když se na silnicích v Itálii a brzy i v dalších evropských zemí objevil maličký Fiat 500 Topolin.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

10°C

Dnes je čtvrtek 21. listopadu 2019

Očekáváme v 19:00 9°C

Celá předpověď