Audi odhalilo svůj speciál pro příští ročník dakarského závodu. Jedná se o elektromobil, který však ale ve svých útrobách kromě baterie s kapacitou 50 kWh vozí také klasickou nádrž pro 295 litrů benzínu.
To proto, že kola obou náprav sice roztáčí elektromobily původně vyvinuté pro Formuli E, ale elektrickou energii pro ně z větší části vyrábí další shodný motor-generátor ve spolupráci se zážehovým motorem 2,0 TFSI. Ten zase původně poháněl závodní vůz pro okruhovou sérii DTM.
Audi při odhalení speciálu uvedlo, že tento agregát je upraven tak, aby měl co nejvyšší účinnost. Proto tento “prodlužovač dojezdu” bude pracovat v rozmezí otáček 4500 – 6000 za minutu.
Díky tomu se pak mají emise CO2 potřebné na výrobu 1 kWh pro dodávku do baterie mají dostat pod hranici 200 gramů.
Celkový výkon hnacího soustrojí bude 500 kW. Celková hmontost závodního speciálu je na hranici dvou tun. Samotná baterie se na tom podílí 370 kilogramy.
Zatímco na samotném elektrickém pohonném ústrojí již podle šéfa vývoje Audi Sport Stefana Dreyera nic moc vylepšit, protože jeho účinnost je 97 procent, ostatní komponeny se budou v průběhu dalších měsíců a let neustále vyvíjet. “Úzce spolupracujeme také s kolegy z vývoje silničních aut. Některá naše řešení se pak objeví také v budoucích sériových vozech,” dodává Dreyer.