Cestovní ruch může pomoci exportu českých výrobků

foto Generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Agentura CzechTourism bude v Číně jednat o podpoře dalšího přímého leteckého spoje. „Region Perlové řeky je pro rozvoj cestovního ruchu klíčový, neboť odsud jezdí kultivovaná bonitní klientela, která jistě bude mít ekonomický přínos pro Českou republiku,“ říká generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková před odjezdem na mezinárodní importní veletrh v Šanghaji.

S čím jedete na China International Import Expo?

Ve spolupráci s agenturou CzechTourism jsme vytvořili český národní pavilon. Cílem naší účasti je využít synergie mezi rozvíjejícími se obchodními vztahy a cestovním ruchem. Naší prací je zvýšit povědomí o České republice, a to se kromě památek a kulturního dědictví samozřejmě týká i ikonických výrobků. Cestovní ruch má potenciál napomoci zvyšovat export českých výrobků do Číny, proto jsme se jako agentura aktivně chopili této příležitosti. V rámci letošních oslav 100. výročí založení republiky tedy představujeme eleganci a rozmanitost prvorepublikového stylu života ve spojení se světoznámými značkami, které na našem území vznikaly ke konci 19. a začátkem 20. století. CzechTourism na čínském trhu skrze svá zastoupení funguje relativně krátkou dobu a v nadcházejících letech je naší marketingovou strategií užší propojení se strategickými partnery a vyjma již tradičních produktů kulturního či aktivního turismu také rozvoj sektoru MICE (Meetings Incentives Conventions Exhibitions).

Jaká byla příprava na tuto cestu?

Pořádání podobných akcí bývá mnohem složitější, než se na první pohled může zdát. Naštěstí máme k dispozici kvalitní tým odborníků na našich zahraničních zastoupeních, ať už v Šanghaji či v Pekingu, a zároveň sehraný tým v Praze, který skvěle spolupracoval při náročných meziresortních jednáních.

Jak bude vypadat pobyt v Číně, jaké chystáte akce, jaký máte program?

Kromě účasti na samotném veletrhu se i agentura CzechTourism společně s delegací MMR bude účastnit business fóra, kde hodláme podepsat dvě memoranda o spolupráci s předními čínskými on-line platformami. Následně se společně s delegací vedenou ministryní průmyslu a obchodu přesouváme na jih do oblasti Perlové řeky, kde máme sérii jednání na podporu dalšího přímého leteckého spoje, a pořádáme business fórum s destinační prezentací a tiskovou konferencí. Region Perlové řeky je pro rozvoj cestovního ruchu klíčový, neboť odsud jezdí kultivovaná bonitní klientela, která jistě bude mít ekonomický přínos pro Českou republiku.

Proč je pro vás zajímavý čínský trh?

Čína je velká, což ji předurčuje k tomu, aby její trh byl zajímavý. Pro nás je ovšem tento trh skutečnou výzvou. Cestovní ruch je v Číně poměrně nově vzniklé a rychle se rozvíjející odvětví, takže kromě primárního zájmu propagace České republiky, se na tomto trhu neustále učíme novým věcem. Snažíme se naše aktivity rozvíjet tak, abychom na jedné straně podpořili kvantitativní nárůst klientů do České republiky, zároveň ale klademe důraz na kvalitu klientů, abychom nezničili naše destinace a rozvíjeli turismus v duchu udržitelnosti, přispívali k tvorbě nových pracovních míst a podporovali české hospodářství.

Jaké tam máte partnery?

Kromě přirozených partnerů, což je jednak partnerské nedávno vzniklé Ministerstvo kultury a cestovního ruchu, jsou to samozřejmě komise kultury a cestovního ruchu na úrovni jednotlivých provincií, dále významné cestovní kanceláře, asociace cestovního ruchu, letečtí dopravci, on-line obchodníci a platformy, PR agentury, média a v neposlední řadě zahraniční zastoupení či agenti českých podniků a partnerské organizace – zastupitelské úřady České republiky a státní agentury CzechTrade a CzechInvest, se kterými spolupracujeme na mnoha projektech.

Jaké je současné angažmá CzechTourismu v Číně?

CzechTourism přikládá čínskému trhu velký význam, což se projevuje i na počtu zahraničních zastoupení. Z našich 23 zahraničních zastoupení se čínským trhem zabývají hned tři kanceláře, jedna v Pekingu pro severní Čínu, v Šanghaji pro jižní Čínu a v Hongkongu pro území mimo takzvanou Pevninskou Čínu a dále pro jihovýchodní Asii a Austrálii. Co se týče Pevninské Číny, nejdůležitějšími trhy jsou pro nás oblast Pekingu, Thien-ťinu, provincie S’-čchuan; oblast Zlatého trojúhelníku kolem obchodního centra Číny Šanghaje, oblast Perlové řeky kolem města Kanton v blízkosti Hongkongu a provincie Fu-ťien.

Monika Palatková

Generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková. Vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů se specializací na mezinárodní ekonomické vztahy a cestovní ruch na Vysoké škole ekonomické v Praze, v rámci postgraduálního studia absolvovala část studia na švýcarské Universität St. Gallen. V CK Fischer působila na pozicích manažerky pro prodej a marketing v oblasti domácího a příjezdového turismu a manažerky produktu pro domácí a příjezdový turismus, ve společnosti CzechIt - Institute for Strategic vedla zpracování marketingové strategie České republiky na zahraničním trhu. Působila jako vedoucí katedry ekonomiky cestovního ruchu na Vysoké škole obchodní. Generální ředitelkou agentury CzechTourism, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, je od 1. ledna 2015.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

31°C

Dnes je úterý 25. června 2019

Očekáváme v 3:00 18°C

Celá předpověď