Teprve nyní se v Americe do povědomí širší veřejnosti dostávají elektřinou poháněné automobily s karosérií pick-up. Ovšem v pobočném závodě Elcar Ejpovice plzeňské Škody již v letech 1991 až 1993, tedy zhruba před třiceti lety vyráběli kromě elektrického hatchbacku vzniklého přestavbou klasické Škody Favorit také tento model s karosérií pick-up.
Jeden z velmi dochovaných kusů objevil redaktor Autonaelektřinu.cz v hale muzea veteránů Cabrio Gallery v Dobřenicích nedaleko od Hradce Králové.
„Jedná se o vůz vyrobený v roce 1992. Je unikátní tím, že má pravostranné řízení a navíc řadu doplňků, které se montovaly jen na exportní verze a pro tuzemské zákazníky nebyly k dispozici. Tento konkrétní exemplář v devadesátých letech ho využívalo ve svých komunálních službách město Oxford. Mnoho ovšem nenajezdilo. Dodnes má na tachometru jen 2100 najetých kilometrů,“ vysvětluje majitel muzea Pavel Kalina. Auto koupil v loňském roce a nyní si ho společně s dalšími desítkami exponátů můžou každou sobotu prohlédnout návštěvníci muzea.
Tento vůz poháněl elektromotor s výkonem 21 koňských sil. Zajímavostí je zachování klasické mechanické převodovky, byť pátý rychlostní stupeň byl zablokován. Maximální rychlost vozu činila 80 kilometrů v hodině a dojezd díky sadě čtrnácti olověných baterií dosahoval v ideálních podmínkách 80 kilometrů.