Zatímco jinde v Evropě činí podíl rychlých a ultrarychlých stanic ve veřejné dobíjecí síti devět procent, u nás je to celých 57 procent. Vychází to ze statistiky energetické společnosti ČEZ, která v České republice v současné době provozuje 465 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily.
ČEZ momentálně na hojně frekventovaných místech vyměňuje stávající stojany s menším výkonem za ty ultrarychlé.
Jejich výkony se pohybují od 150 do 300 kW a nacházejí se podél nejdůležitějších dálnic. Nejrychlejší ( s výkonem až 300 kW) byly instalovány na 66. kilometru dálnice D1 (Loket) a v areálu obchodního centra v Plzni na 76. kilometru dálnice D5.
Kromě toho ČEZ neustále rozšiřuje počet lokalit, na nichž je možné najednou nabíjet šest a více elektrických vozidel. Nyní jich je již čtrnáct.
Tato energetická společnost podle svého mluvčího Martina Schreiera letos do prosince rozšíří svoji síť dobíjecích stanic o zhruba sto nových stojanů oproti stavu z konce loňského roku. To je podobné číslo jako vloni.
Celkový instalovaný výkon dosáhne k poslednímu letošnímu dni 33 MW. To je, pro srovnání, přibližně tolik, kolik vyrobí středně velká vodní elektrárna. Takové množství energie by jinak postačilo na zásobování města s osmdesáti tisíci obyvateli.