Česká pošta kupuje část PNS, největšího distributora tisku

foto Česká pošta - ilustrační foto.

Brno - Česká pošta kupuje část největšího distributora tisku a zároveň největšího alternativního poštovního operátora, První novinové společnosti (PNS). Česká pošta má zájem jen o tu část PNS, která se zabývá doručováním zásilek a předplaceného tisku. Distribuce novin a dalšího sortimentu do trafik součástí transakce není, řekl dnes ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík. Spojením České pošty a PNS se zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který o tom informoval na svých internetových stránkách. Cena transakce je podle mluvčího pošty obchodním tajemstvím. Zjišťujeme vyjádření PNS.

"K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít zejména v doručování poštovních listovních služeb, adresných a neadresných tiskových zásilek a doručování předplatného tisku na území České republiky," uvedl úřad v oznámení.

Podle mluvčího České pošty Vitíka ale není součástí transakce činnost PNS spočívající v zajišťování dodávek celostátních i regionálních deníků, časopisů, elektronických médií, neperiodických publikací a dalšího doplňkového sortimentu na prodejní místa po celé České republice. Zda bude kvůli tomu společnost PNS nějak rozdělena, neuvedl.

Cena je v tuto chvíli podle pošty obchodním tajemstvím. "Výhodnost transakce byla současně ověřena externě zpracovaným business plánem. Kupní cena je valuována (posouzena) dvěma externími znaleckými posudky," doplnil Vitík. Pošta podle něj plánuje řadu akvizic různého typu. Vždy se bude jednat o oblasti, které mají společné body s logistikou, doručováním a kompletací zásilek a podobně.

První novinová společnost je největším distributorem tisku do prodejní sítě v ČR a po fúzi se společnostmi PNS Grosso a Mediaservis také největší alternativní společností zajišťující doručování adresných a neadresných zásilek v ČR. Hlavními akcionáři PNS jsou Mafra (37,51 procenta), Vltava Labe Media (35 procent) a Czech News Center (27,02 procenta). Za rok 2020 vykázala ztrátu 175 milionů korun, což bylo o 42 milionů méně než v roce 2019. Tiskem a doplňkovým zbožím zásobuje téměř 14.000 prodejních míst v ČR.

Česká pošta zaměstnává 27.000 lidí a provozuje 3200 poboček a dalších 2000 Balíkoven u smluvních partnerů. Podnik je od roku 2018 ve ztrátě. Podle výroční zprávy za rok 2020 byl konsolidovaný výsledek hospodaření minus 1,4 miliardy korun ve srovnání se ztrátou 286 milionů za rok 2019. V roce 2018 byla vykázaná konsolidovaná ztráta České pošty 186 milionů korun. Za tři roky by se měla pošta rozdělit na provozovatele sítě poštovních poboček a doručovatelskou kurýrní a logistickou firmu.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

4°C

Dnes je sobota 27. listopadu 2021

Očekáváme v 15:00 5°C

Celá předpověď