Češi při akci Black Friday utratili přes sedm miliard Kč, podobně jako loni

foto Ilustrační foto - Reklamní bannery upozorňují na výprodejovou akci Black Friday v obchodě s elektronikou v pražském Centru Stromovka, 29. listopadu 2019.

Praha - Češi při slevových akcí Black Friday utratili v internetových obchodech přes sedm miliard korun, tedy zhruba stejně jako loni. Reálné slevy se nejčastěji pohybovaly mezi 15 a 30 procenty, což proti loňsku znamená mírné zvýšení. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci a Hlídače shopů, která má ČTK k dispozici.

Podle výkonného ředitele asociace Jana Vetyšky byl zájem o tradiční kategorie, jako je oblečení, elektronika nebo hračky a parfémy. "Orientace na cenu je letos zřejmá, zákazníci také dávají větší důraz na energetickou náročnost produktů, a to především u elektroniky a domácích spotřebičů. Jistě bude zajímavé sledovat, zda se ještě podaří Black Friday v obratech překonat, druhý předvánoční vrchol prodejů očekáváme v týdnu od 12. prosince," řekl ČTK.

Podle Hlídače shopů, který se zaměřuje na kontrolu skutečně poskytovaných slev, se většina internetových obchodů letos přidala k velkým společnostem, jako jsou Alza.cz či CZC, a pro letošní Black Friday již slevy uváděla podle nových pravidel, tedy jako slevu z nejnižší ceny za posledních 30 dnů. E-shopy, které letos poprvé použily nová pravidla, uváděly proti loňsku zhruba poloviční (již reálné) slevy.

V Black Friday nabídce bylo podobné množství produktů jako loni. Většinou šlo o jednotky procent z celkové nabídky e-shopu. Ani letos se Black Friday neomezilo na jeden den či víkend v měsíci, ale akce se konaly celý listopad, v některých případech i vícekrát po sobě. Neskončily ani 25. listopadem, na kdy letošní "černý pátek" připadl.

Například cestovní agentura Invia nabízí v souvislosti s Black Friday slevu na vybrané zájezdy ve výši 2000 Kč. "Sleva se týká objednávek na vybrané zájezdy od 25. listopadu do 30. listopadu," uvedla dnes tisková mluvčí agentury Jiřina Ekrt Jirušková.

Na Black Friday navazuje u některých obchodníků tzv. Cyber Monday, které bývá více zaměřené na elektroniku a počítače. Slevy při něm ale nabízí i jinak zaměřené e-shopy, například obchod se spodním prádlem Astratex je slibuje u některých výrobků až 80 procent.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2023 ČTK

Reklama

1°C

Dnes je neděle 29. ledna 2023

Očekáváme v 17:00 -3°C

Celá předpověď