Jestliže budete prodávat v současné době ojetý Nissan Leaf, můžete počítat s tím, že za něj dostanete bezmála o polovinu více, než byste mohli obdržet za stejný model a ve stejném stavu před rokem. Vyplývá to z dat amerického portálu IseeCars.com, který se zabývá analýzou zveřejňovaných inzerátů týkajících se obchodu s ojetými vozy.
Každopádně je podle analytiků tohoto webu zřejmé, že zatímco ceny ojetých modelů se spalovacími motory po rychlém vzrůstu na počátku roku již začaly klesat a nyní je rozdíl mezi loňskou a letošní úrovní jen přibližně deset procent, u elektrických automobilů je to jinak. V letošním červenci dokonce stály ojeté elektrické vozy v průměru dokonce o 54,3 procenta více než ve stejném měsíci loňského roku. Důvodem jsou samozřejmě růst nákladů za tankování u spalovacích aut, nedostatek nových elektromobilů na trhu i postupné zlepšování dobíjecí infrastruktury.
Nejvyšší cenový skok zaznamenal Nissan Leaf, který se nyní jako ojetina prodává v průměru za částku 28 787 dolarů, což je meziroční navýšení o 45 procent.
Dobře si vede také u nás neprodávaný model Chevrolet Bolt, u něhož je rozdíl v letošní a loňské ceně přes 29 procent.
Spokojeni s nabízenou cenou budou také určitě majitelé všech modelů značky Tesla. U nich jde o nárůst od 27,5 procenta v případě Modelu S po 16,2 procent u Modelu 3. Uprostřed mezi nimi je Tesla Model X. Tesla Model Y pak zaznamenala +13,6 procenta.
Z u nás známých typů vozů si dobře vede třeba Kia Niro EV (+15,7 procenta) nebo Audi e-tron (+9,9 procenta).
Naopak hodnotu oproti minulém roku ztratil vůz Porsche Taycan. Letos je na trhu s ojetinami v USA v průměru o tři a půl procenta levnější než vloni.