Celebrity podpořily PENNY v boji proti jednorázovým plastům

foto Režisér a herec Jakub Kohák se svou látkovou taškou, kterou navrhl pro PENNY.

Diskont PENNY Market představil novou řadu unikátní kolekce látkových tašek, kterými bojuje proti jednorázovým plastům. Na jejich tvorbě se podíleli zpěváci Anna K., Janek Ledecký, Hana Zagorová, skupina Chinaski, moderátorka Lucie Borhyová a režisér a herec Jakub Kohák. Každý z nich vytvořil originální design tašky a doplnil jej svým sloganem v boji za čistší planetu.

Zapojit se do boje proti spotřebě jednorázových plastů bylo pro všechny zúčastněné samozřejmostí. „Rozhodl jsem se akci podpořit, protože v jistém slova smyslu prožíváme dobu plastovou. A jakákoliv možnost přispět k ochraně životního prostředí je chvályhodná, takže pokud i já mohu svým malým dílkem přispět a pomoci, tak se toho nezdráhám,“ okomentoval své rozhodnutí Jakub Kohák.

„Nejde jen o nás, ale o přírodu jako takovou. Po celém světě plasty ničí přírodu, otravují oceány, zamořují lesy. Můžeme dělat, že to nevidíme, ale tuny nerecyklovatelných plastů ničí zemi pro nás i pro zvířata. Nechci, abychom žili v takovém světě, proto je pro mě samozřejmé jakoukoliv takovou aktivitu podpořit,“ řekla zpěvačka Anna K.

„Našim bavlněným taškám jsme se rozhodli vtisknout unikátní styl, aby byly nejen praktické, ale i líbivé a lidé je rádi používali,“ řekl jednatel firmy Martin Peffek. Diskont představil první kolekci originálních bavlněných tašek na počátku letošního roku a její design vytvořili Ivana a Karel Gottovi, Monika a Leoš Marešovi, Tatiána a Vojta Dykovi, trio 3v1 a skupina Lucie. „Měli jsme natolik pozitivní ohlasy a lidem se první řada tašek tak líbila, že jsme se rozhodli vytvořit novou kolekci,“ dodal Jen Krieger, generální ředitel PENNY Market Česká republika.

„Máme radost z toho, že jsou tak rozmanité a věříme, že si vybere doslova každý, ať už to bude taška třeba se psem od Anny K., s veršovaným vzkazem budoucím generacím od Chinaski nebo s originálně ztvárněným poselstvím od Jakuba Koháka.“ Nová série limitované edice tašek PENNY bude ve všech PENNY Marketech po celé České republice nabízena od 18. července do poloviny srpna za 39,90 Kč, a to se třemi nasbíranými body v rámci věrnostního programu.

PENNY Market nenabízí v žádném ze svých 380 obchodů jednorázové plastové tašky od počátku letošního roku. Nahradil je taškami pro opakované použití, které jsou výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Vyrobeny jsou vyrobeny z papíru, bavlny nebo polyesteru. Posledně jmenované jsou podle studie VŠCHT nejšetrnější, mají nejdelší životnost, přičemž unesou až 20 kg nákupu.

Používáním alternativních tašek jen od počátku letošního roku zákazníci PENNY ušetřili na 10,000.000 jednorázových plastových tašek. Ročně se tedy díky PENNY nedostane do přírody až na 700 tun plastu! „Naším cílem je nejen zbavit svět plastů, které zamořují naši planetu, a které se v přírodě dlouho rozkládají, ale také vést zákazníky k opakovanému používání našich tašek. To ve svém důsledku vede také k tomu, že snižujeme ekologickou zátěž, která je potřeba na výrobu tašky z jakéhokoliv materiálu,“ vysvětlil Peffek.

Součástí boje proti plastům jsou nejen tašky z alternativních materiálů, ale PENNY také jako první nabízí od počátku roku unikátní ovosáčky, pytlíky na ovoce, zeleninu či pečivo pro opakované použití. Aktivity společnosti při zahájení kampaně podpořilo a uvítalo i ministerstvo životního prostředí. „Jsme rádi, že ani Penny Marketu není životní prostředí lhostejné a podporuje naší kampani proti jednorázovým plastům #dostbyloplastu. Věříme, že se k nám, a k odpovědnému chování a omezování používání jednorázových plastů připojí co nejširší veřejnost,“ uvedl při zahájení kampaně Richard Brabec, ministr životního prostředí České republiky.

#dostbyloplastu

#omezujemespotrebuplastu

O společnosti PENNY MARKET Česká republika

Společnost Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností. Na český trh vstoupil Penny Market před 22 lety, tedy v roce 1997, a zaměřil se na rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu dnes provozuje 380 prodejen, což je nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než 5600 zaměstnanců. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program PENNY karta.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

19°C

Dnes je neděle 20. října 2019

Očekáváme v 7:00 8°C

Celá předpověď