Čínská společnost BYD se v relativně krátkém čase rozloučí s výrobou aut se spalovacími motory. V současné době jich totiž již stejně dodává na trh výrazně méně než aut s pohonem typu plug-in hybrid, případně bateriových elektromobilů.
Konkrétně jsou v nabídce již jen posledny tři typy “spalováků” a jejich podíl na celkových prodejích značky činí jen něco málo přes jednu desetinu.
Historie značky BYD, jakožto výrobce osobních aut, není dlouhá. Do branže vstoupila v roce 2002, kdy uskutečnila akvizici malé automobilky Quinchuan. Předtím ji “živila” hlavně výroba baterií.
Model F3, který je v nabídce BYD již od roku 2005, odejde do výslužby již v letošním říjnu. Tento vůz, který se prodával za ceny začínající na úrovni v přepočtu cca 150 000 Kč, měl v nejlepších letech měsíční odbyt kolem 30 000 kusů. V letošním srpnu si ho však koupilo pouze něco přes 1100 zákazníků. Oproti tomu elektrických vozů s logem BYD (jde dohromady o bateriové vozy a plug-in hybridy) se ve stejném měsíci prodalo přes 60 000 kusů.
Poté už budou v nabídce jen dva modely s “čistě” spalovacím motorem. Jednak SUV Song a jednak minivan Song Max. Tyto vozy se však prodávají souběžně také ve verzi plug-in hybrid a Song je nabízen rovněž také jako “čistý” elektromobil.
V jejich případě je tedy velmi jednoduché spalovací verze definitivně vyškrtnout. Dalším krokem bude nepochybně ukončení produkce plug-in hybridních verzí. První takový vůz nabízí BYD již od roku 2008, první elektromobil přestavila společnost o rok později.