Rodinu svých elektromobilů rozšiřuje německá prémiová značka BMW. Vzhled a základní technické parametry nejmenšího SUV iX1 automobilka odtajnila souběžně s další generací klasického modelu X1.
Všechny verze, tedy jak ty se spalovacími motory, tak s plug-in hybridní technologií a rovněž zmíněný „čistý“ elektromobil se budou vyrábět na stejné výrobní lince v bavorském městě Regensburg.
Podle tiskové zprávy karoserie nového BMW X1 oproti svému předchůdci narostlo ve všech směrech – na délku o 53 milimetrů na 4500 milimetrů, na šířku o 24 milimetrů na 1845 milimetrů a na výšku o 44 milimetrů na 1642 milimetrů, díky čemuž získalo mohutnější proporce. Nová generace má rozvor 2692 milimetrů, což je o 22 milimetrů více než u jejího předchůdce.
Zavazadlový prostor v základním uspořádání má objem 540 litrů – je to o 35 litrů větší hodnota než u předcházející verze.
Automobilka uvádí, že využitelná kapacita vysokonapěťové baterie činí 64,7 kWh. Dojezd by měl podle předběžných údajů v režimu WLTP činit 438 kilometrů.
Vestavěná nabíječka umožňuje dobíjení střídavým proudem výkonem 11 kW, za příplatek je možné až 22 kW.
U rychlodobíjecích stojanů lze využít výkon až 130 kW. To pak přinese během deseti minut zvýšení dojezdu o 120 kilometrů. Z deseti na osmdesát procent se má baterie doplnit během 29 minut.
Pohon zajišťují dva elektromotory, jejichž celkový výkon dosahuje 200 kW. Navíc řidič může krátkodobě využít dalších 30 kW ve formě boostu.
Cena zatím stanovena nebyla. Auto má přijít na trh ještě do konce tohoto roku.