Prodejci hlásí meziročně srovnatelný zájem o Black Friday, někteří i vyšší

foto Nákup na internetu, internetový prodej on-line shoping, eshop - ilustrační foto.

Praha - Zájem o nákupy při letošní slevové akci Black Friday je podle některých prodejců srovnatelný s loňským, část obchodníků sleduje meziroční nárůst poptávky. Většina e-shopů zahájila akci s předstihem, u mnohých potrvá i o víkendu. Stejně jako v minulosti obchodníci očekávají, že nejsilnějším nákupním dnem bude dnešek, tedy oficiální termín akce. Lidé slevy využívají nejčastěji k nákupu mobilních telefonů, dále třeba kávovarů, parfémů či kosmetiky. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

E-shop Mall.cz spustil akci 8. října, zboží se slevami nabízí do neděle. "Letošní Black Friday je zatím velmi srovnatelný s tím loňským. Vidíme, že se zákazníci i letos rozhodli pořídit vánoční dárky na internetu v klidu a bezpečí domova. Pokud srovnáme například ten poslední týden s běžným týdnem v září, jsou prodeje dvojnásobné," uvedla mluvčí internetového prodejce Pavla Hobíková. Upozornila, že kvůli nedostatku čipů by se mohlo stát, že nabídka v dalším období nebude v některých kategoriích tak široká, jak byli lidé zvyklí.

Také Datart zahájil slevovou akci s předstihem, zboží za akční ceny bude zákazníkům podle mluvčí společnosti Evy Kočicové nabízet do konce listopadu. "Letošní zájem je prozatím podobný loňskému, jen průběh je jiný v tom, že lidé nakupují také v prodejnách, které jsme v loňském roce měli zavřené," řekla Kočicová. Největší poptávka je podle ní tradičně po mobilních telefonech, televizorech, noteboocích, kávovarech, ale i produktech péče o vlasy a tělo.

Prodejce parfémů a kosmetiky Notino.cz podle své mluvčí Andrey Kabické letos sleduje nárůst objednávek o 20 procent ve srovnání se stejným obdobím loni. Každý den podle ní pracovníci balí 100.000 zakázek, dnes by se počet mohl dostat nad 150.000. "Stále tu máme pandemii koronaviru a restrikce, se kterými se už druhým rokem potýkáme. Kvůli tomu se letošní rok v mnohém podobá tomu loňskému. Vidíme extrémní zájem o nákup na internetu," uvedla.

E-shop se spodním prádlem Astratex spustil slevové akce Black Friday v polovině listopadu, ukončí je 29. listopadu. Nejsilnějším nákupním dnem je podle generálního ředitele firmy Miroslava Tesaře tradičně dnešek, kdy tržby vzrostly zhruba o 50 procent proti běžným týdenním tržbám. Meziročně jde o nárůst asi o deset procent. "I díky Black Friday akcím už letos Astratex překročil rekordní miliardovou tržbu, což je o 200 milionů více než za celý loňský rok, i přesto, že loni byly zavřené prodejny a lidí se více přesunuli na internet," řekl.

Do Black Friday se letos připojilo i největší české on-line tržiště Aukro, kde akce potrvá do neděle. "Nejrychleji na nabídku Black Friday zareagovali sběratelé, prvním zbožím prodaným v akci byla sada dvou příruček - Ceník mincí a medailí ČR, ČSR, SR 2022 a Raritní Československé oběžné mince od Radka Havla s celkovou slevou 75 procent," uvedl šéf Aukra Jan Sadílek.

Do obchodních center dnes dopoledne ale více lidí podle zástupce vedoucího správy obchodních center ve společnosti CBRE Pavla Urbana nezamířilo, situace byla podobná jako v běžný pátek. Obvykle ale podle něj bývá právě na Black Friday návštěvnost vysoká.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

1°C

Dnes je čtvrtek 9. prosince 2021

Očekáváme v 12:00 1°C

Celá předpověď