Až se příští rok představí první elektromobil sportovní divize N značky Hyundai, měl by umět řidičům nabídnout podobné pocity jako zažívají současní uživatelé modelů Hyundai i30, i20 nebo Kona N.
A to včetně zvuků a vibrací, které obvyklé doprovázejí řazení jednotlivých převodových stupňů za pomoci dvouspojkové automatické převodovky.
Hyundai Ioniq 5 N, který bude právě tím prvním sportovním elektromobilem korejského výrobce, přitom ve skutečnosti žádnou převodovku nemá. Vše je pouze virtuální.
Tvůrci vozu jsou si ovšem vědomi, že současní zákazníci segmentu rychlých hatchbacků a dalších modelů určených pro sportovní ježdění, právě patřičnou kulisu vyžadují a oceňují. A nejedná se pouze o zvuk pohonného agregátu. Ten si prý majitelé Ioniqu 5 N budou moci vybrat z řady nabízených variant. Do budoucna se počítá i s možností nahrávání vlastních zvuků a doplnění nabídky od výrobce pomocí aktualizací „vzduchem“.
Podobnou cestou jako experti Hyundai se vydali také inženýři v japonském Lexusu. Ti dokonce hodlají do některého z příštích elektromobilů zabudovat dokonce klasickou řadicí páku a spojkový pedál. Opět musíme dodat, že ve skutečnosti v autě žádná spojka, natož převodovka, namontována nebude.