Téměř dva roky čekala značka Hyundai na překonání rekordního čísla prodeje svých elektrických vozů, který vytvořila v říjnu roku 2019. Tehdy jich zákazníkům předala 8 924, letos v květnu pak 8977.
Do tohoto čísla jsou započítány jak “čisté bateriové” elektromobily, tak automobily s pohonem plug-in hybrid a rovněž vozy, které jezdí díky energii vyrobené ve vodíkových palivových článcích. Takový model má zatím značka pouze jeden – Hyundai Nexo.
Oněch téměř devět tisíc prodaných elektrických vozidel zaujímá podíl 7,1 procenta z celkového objemu vozů, které tato korejská značka v květnu zaregistrovala do provozu.
Na pozici nejžádanějšího elektromobilu se již dostala novinka Ioniq 5, která tak vystřídala Konu Electric. Modelu Ioniq 5 se v květnu prodalo více než pět tisíc kusů, což je trojnásobné množství oproti Koně Electric. Za těmito vozy pak následují modely Nexo, Ioniq Electric, Ioniq PHEV a Santa Fe PHEV. Teprve na startu je v současnosti model Tucson PHEV, který se, stejně jako elektrická Kona pro evropské zákazníky, vyrábí v továrně Hyundai v Nošovicích v Moravskoslezském kraji.
Umístění “vodíkového” modelu Nexo je poměrně překvapivé. Jen v pátém letošním měsíci se jich prodalo téměř devět set a od začátku roku přes čtyři tisíce. Více než tři čtvrtiny jich ale zůstává v domovské zemi automobilky.