Zájem o rozvoz květin je na MDŽ větší než na Valentýna

foto Ilustrační foto - Květiny - ilustraní foto.

Praha - Květiny v e-shopech s rozvozem na dnešek, na který připadá Mezinárodní den žen (MDŽ), za poslední dva týdny objednalo podle analýzy společnosti Shoptet zhruba třikrát více Čechů než na začátku února, tedy před Valentýnem. V běžných měsících kupuje květiny on-line v průměru 30.000 mužů, před MDŽ je to až 140.000. Průměrná cena kytice včetně dopravy činí asi 460 korun, muži ale přidávají i drobné dárky a přání, za průměrný nákup k MDŽ tak zaplatí průměrně okolo 620 korun. Zástupci společnosti Shoptet, která je největším tuzemským poskytovatelem řešení pro tvorbu a správu internetových obchodů, to dnes sdělili ČTK.

Na MDŽ stejně jako na Valentýna jsou podle dat Shoptetu nejprodávanějšími květinami růže. Za jednu v on-line květinářství lidé zaplatí průměrně 59 korun, před pěti lety to bylo o 20 korun méně. Většinu objednávek lidé momentálně zadávají u menších lokálních květinářství.

"Zatímco oslavy Valentýna jsou především o dalších, často nápaditých dárcích, v případě MDŽ Češi sázejí hlavně na květiny, ke kterým nejčastěji dokupují čokolády nebo přání," řekl výkonný ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan. Doplnil, že na Valentýna lidé objednávali také dovoz jídel z restaurací, před MDŽ zájem o tyto služby ale výrazně neroste.

Květinářství mají ze zákazu maloobchodního prodeje výjimku a jsou otevřená. Přesto mnoho klasických prodejců vzhledem k pandemii zavedlo také rozvoz.

Mezinárodní den žen se slaví jako připomínka demonstrace newyorských dělnic z 8. března 1908 proti těžkým pracovním a životním podmínkám. MDŽ si lidé poprvé připomněli v roce 1911 v několika zemích Evropy řadou manifestací, ovšem tehdy to bylo ještě 19. března.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

7°C

Dnes je úterý 13. dubna 2021

Očekáváme v 15:00 8°C

Celá předpověď