Už je jen málo automobilových značek, které nenabízejí modely s plně elektrickým pohonem. Jejich počet se zase o něco zmenšil po představení Abarthu 500e.
Tento producent sportovních verzí řady modelů italských značek i tentokrát vyšel z typu nabízeného Fiatem.
Oproti hatchbacku Fiat 500e má ovšem Abarth 500e o 38 koňských sil výkonnější elektromotor (dosahuje tedy 155 těchto jednotek) a místo 220 Newtonemtrů točivého momentu u vozu s logem Fiat disponuje 235.
To vylepšilo hodnotu zrychlení z nuly na stovku o celé dvě sekundy. Abarth tedy z klidu na stovku dosprintuje za solidních sedm sekund.
To už je srovnatelný údaj s modelem Abarth 695, který pohání přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem 180 koní, a který má zrychlení 0-100 za 6,7 sekundy.
Tento model ovšem podle tiskové zprávy automobilky Abarth 500e překonává v parametrech pružného zrychlení. Například z rychlosti 20 na 40 se dostane za pouhou sekundu a ze čtyřicítky na tempo 56 kilometrů v hodině za další sekundu a půl. V tomto druhém parametru je to o celou sekundu lepší hodnota než u typu Abarth 695.
Pochopitelně se pracovalo rovněž na zlepšení jízdních vlastností. Proto se mimo jiných zásahů o šest centimetrů rozšířil rozchod kol a rovněž prodloužil rozvor.
Dojezd zatím Abarth nezveřejnil. V útrobách je ale stejná baterie jako ve Fiatu 500e, která má kapacitu 42 kWh. Dobíjení je možné výkonem až 85 kW.
Ve výbavě nejdražší verze budou například sportovní sedačky, audiosystém JBL a generátor umělého zvuku. Kromě varianty hatchback se bude nabízet Abarth 500e rovněž jako kabrio.