ID.Buzz vypadá sympaticky a také tak jezdí

foto PR - Volkswagen ID.Buzz

Jestli má nějaké auto potenciál změnit mínění dosud konzervativně zaměřených motoristů v jejich náhledu na elektromobilitu, pak je to bezesporu Volkswagen ID.Buzz. Během mezinárodní jízdní novinářské prezentace tohoto vozu k tomu dospěl redaktor portálu Autonaelektřinu.cz

Fotogalerie

Jeho design je dokáže upoutat pozornost na první pohled. Důkazem byly zdvižené palce jachtařů v přístavu nedaleko švédského města Malmö. Tam jsme se během testovacích jízd také podívali, i když hlavní část prezentace se odehrávala v dánské Kodani.

Každému toto auto hned evokuje legendární Bulli, tedy Transporter T1. Má téměř stejně velké logo VW uprostřed přídě, krátké převisy karosérii před předními a za zadními koly a koneckonců i pohon zadních kol.

Zůstala také možnost dvoubarevného lakování karosérie, přičemž horní část bude vždy bílá.

V budoucnosti budou moci zákazníci volit i další verze, včetně prodloužené karosérie, s větší i menší kapacitou baterie, půjde namontovat i více než současných pět míst a Volkswagen pochopitelně nabídne i jiné výkony pohonných elektromotorů.

Zatím jsme ale v Dánsku a Švédsku během mezinárodní novinářské jízdní prezentace mohli vyzkoušet jen vozy, které poháněly elektromotory s výkonem 150 kW a jimž energii dodávaly baterie s kapacitou 77 kWh.

Podle výrobce je dojezd v režimu WLTP v závislosti na zvolené výbavě mezi 403 a 424 kilometry a u užitkové verze (i tu jsem měl možnost vyzkoušet)  393 až 426 kilometrů.

Oprávněnost tohoto tvrzení jsme se snažili ověřit a v dánském na současnou roční dobu poměrně chladném povětří zaznamenali na jednotlivých testovacích trasách hodnoty spotřeby mezi 19-21 kWh na sto kilometrů. To v praxi znamená reálný dojezd nad hranicí 350 kilometrů a příslib, že dosažení slibované „čtyřstovky“ není úplně nereálné.

Interiér ID.Buzz je docela promyšlený, jak se velkoprostorový rodinný vůz sluší a patří.  Sedí se vysoko, díky čemuž se dobře nastupuje i vystupuje a výhled ven je velice dobrý. Všichni cestující mají pro sebe dostatek prostoru.

Zadní lavici lze posouvat o patnáct centimetrů, což může znamenat buď zvětšení prostoru pro nohy nebo naopak zavazadlového prostoru. Ten je ale i tak dostatečný – pojme více než 1100 litrů.

Za příplatek lze získat speciální plošinu, která vyrovná podlahu s úrovní sklopených zadních opěradel. Vznikne tak plocha dostatečně velká pro přespání dvojice dospělých.

Podvozek je naladěn spíše do měkka, což je určitě v souladu s očekáváním těch, kteří kupují rodinná auta Na druhou stranu, v zatáčkách se přespříliš nenaklání a při plném sešlápnutí brzdového pedálu se „nezanořuje“ příď.

Pokud je třeba například na parkovišti manévrovat, pak určitě oceníte schopnost předních kol natočit se do nezvykle velkého úhlu. Průměr otáčení činí pouze 11,1 metru.

Při dálničních rychlostech (auto umí nejvyšší tempo 145 kilometrů v hodině) už jsem zaznamenal poměrně výrazný valivý hluk pronikající do kabiny.

Rychlost dobíjení jsem tentokrát nezkoušel. ID.Buzz však má být schopen doplňovat baterii výkonem až 170 kW, což znamená, že k hranici osmdesát procent kapacity se dostanete už po půlhodinovém připojení ke stojanu.

ID.Buzz se oficiálně na českém trhu začne prodávat až na začátku příštího roku, i když přeprodej již byl zahájen na začátku července.

V závislosti na objednané  specifikaci výrobce předpokládá, že dodací lhůta bude od objednávky mezi šesti a dvanácti měsíci. Vstupní cena ID. Buzz Pro činí 1 537 556 Kč včetně DPH, užitkový ID. Buzz Cargo startuje již od 1 189 110 Kč bez DPH.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2023 ČTK

Reklama

24°C

Dnes je neděle 4. června 2023

Očekáváme v 21:00 16°C

Celá předpověď