Přesně o čtvrtinu jsou v současné době levnější náklady na ujetý kilometr v případě elektrické dodávky, v porovnání se stejným vozem, ovšem s motorem s vnitřním spalováním. Vyplývá to ze studie evropské organizace Transport&Environment.
Zatímco v případě klasických dodávek spalujících naftu jsou náklady v současné době přesně 20 centů, u těch elektrických jen 15.
Studie zahrnovala zkušenosti celkem 745 podniků, které provozují dodávky v šesti zemích. Konkrétně šlo o Francii, Německo, Polsko, Španělsko, Itálii a Velkou Británii.
V pěti z nich byly náklady na provozování elektrické dodávky nižší, i pokud by se nezapočítávaly různé státní podpory, jen v Německu vycházejí oba pohony nyní srovnatelně.
Podle tohoto průzkumu 36 procent z těchto dotazovaných firem již vlastní minimálně jednu elektrickou dodávku a dalších 32 procent ji plánují pořídit letos.
V současné době je pořizovací cena dodávky s elektrickým pohonem cca o 40 – 55 procent dražší než těch s turbodieselem pod kapotou.
Zřejmě i kvůli tomu je v současné době podíl elektrických dodávek na celkovém trhu s těmito vozidly jen 3 procenta. Přitom u osobních automobilů je to už devět procent.