Podíl vozů, které ke svému pohonu využívají pouze elektrickou energii se v únoru v České republice konečně přehloupl přes hranici dvou procent z celkového objemu nově zaregistrovaných osobních automobilů. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců elektromobilů.
K nárůstu podílu ovšem pomohl klesající trh. V únoru se totiž v České republice prodalo nejméně nových osobních aut za posledních osm let.
Nové registrační značky získalo celkem 309 elektroaut. Obrovsky se na tom podílela značka Škoda, která z tohoto koláče ukrojila téměř dvě třetiny. Žebříček nejúspěšnějších značek vede se 191 kusy, za ní se pak s 22 nachází Mercedes-Benz a na třetím místě je s 19 exempláři Hyundai.
Navýšil se také prodej vozů s plug-in hybridním pohonem. I když v únoru po dlouhé době “prohrály” s čistými elektromobily v poměru 309:218.
Za první dva měsíce letošního roku došlo v porovnání se stejným obdobím loňska z hlediska alternativních pohonů k výraznému nárůstu čistě elektrických osobních automobilů. Jde o 162%. Plug-in hybridy vzrostly o 5%. Mezi jejich prodejci zaznamenala v únoru největší úspěch Toyota, která jich předala zákazníkům 44 kusů. Tím předstihla také domácí značku Škody, která si připsala 32 “čárek”.