Korejské značce Hyundai se během loňského roku meziročně podařilo zvýšit prodej svých vozů o téměř 4 procenta na 3,9 milionu.
Z tohoto počtu činily elektrické osobní vozy 160 000 kusů, což jsou zatím jen přibližně 4 procenta z celkové bilance. Přesto je to o 44 procent více než během roku 2020.
Zajímavé je, že daleko rychlejším tempem rostly prodeje vozů s plug-in hbyridním pohonem, přestože těch se dosud prodávalo daleko méně než čistých elektromobilů. Nárůst byl o 251 procent, zatímco u bateriových elektromobilů jen o dvacet. Přesto je nadále poměr prodejů 3:1 ve prospěch vozů, které pohání jen a pouze elektromotor.
Nejžádanějším elektromobilem s logem Hyundai se již vloni stal Hyundai Ioniq 5. Zákazníci jich převzali 66 tisíc. Na druhém místě je s 43 tisíci model Kona Electric. Zhruba polovina z tohoto počtu vznikla v nošovickém závodě automobilky.
Třetí příčku mezi vozy, které v místě svého provozu nevypouštějí žádné výfukové plyny, zaujal s 9 620 exempláři model Nexo. Toto SUV sice pohánějí také elektromotory, ale elektřinu potřebnou k jejich roztáčení si vůz vyrábí přímo na palubě prostřednictvím zásoby vodíku a vodíkových palivových článků.
Zájem o tento model o pár stovek kusů převýšil také model ioniq Electric, který se nabízí také na našem trhu.
Nejžádanějším modelemm Hyundai s plug-in hybridním pohonem se stal Tucson PHEV. Rovněž tato verze středně velkého SUV je ve výrobním portfoliu nošovické továrny.