Zatímco během deseti let od roku 2010 do roku 2020 klesla cena baterií pro elektromobily z původních 1200 amerických dolarů na 140 v přepočtu na jednu kilowatthodiny kapacity, letos se cena snížila jen o dalších osm dolarů na výsledných 132.
Vyplývá to ze zprávy společnosti BloombergNEF, která ceny baterií dlouhodobě sleduje.
Problémem je navíc to, že ceny můžou v příštím roce přestat klesat a naopak mírně stoupnout. To kvůli rostoucím cenám surovin.
V konečném důsledku to oddálí dobu, kdy se cena elektromobilů dostane na stejnou úroveň jako u srovnatelně velkých a výkonných spalovacích vozidel
Experti totiž soudí, že teprve v okamžiku, kdy cena bateriových sad dosáhne 100 USD/1 kWh, budou tyto dva pohony pro zákazníky stejně atraktivní.
I pokud by ale cena příští rok mírně vzrostla (hovoří se zhruba o úrovni 135 USD/1 kWh, tak to bude jen krátká přestávka v dlouhodobém trendu.
Například Nissan právě tento týden informoval, že zhruba v roce 2028 bude do svých elektrických vozidel montovat vysokonapťové baterie s novou technologií, jejichž cena nepřekročí 75 USD za kilowatthodinu. V takovém případě by (při současném kurzu koruny a dolaru) cena baterie s výkonem 100 kWh klesla pod 170 000 Kč.
Současně mají mít tyto baterie Nissanu dvojnásobnou energetickou hustotu v porovnání se současným stavem, což znamená, že budou menší a lehčí a navíc půjdou nabíjet třikrát rychleji než dnes.