MAKRO meziročně zvýšilo množství darovaných potravin o více než 28 procent

foto

Praha 24. listopadu 2020 (PROTEXT) -

Síť velkoobchodů MAKRO Cash & Carry ČR opět navýšila objem produktů, které prostřednictvím svých třinácti prodejen pravidelně daruje potravinovým bankám, které následně dary distribuují odběratelským organizacím. Letos šlo o téměř 914 tun, což představuje meziroční nárůst o 28,4 procent.


MAKRO spolupracuje s regionálními potravinovými bankami již od roku 2009. Jejich společným cílem je zabránit plýtvání potravinami a v maximální možné míře zajistit, aby se nezávadné neprodané zboží dostalo k potřebným, jejichž počet každý rok roste. Celková hodnota darovaných produktů v tomto fiskálním roce činila 36 milionů korun.

Vedle trvanlivých produktů daruje MAKRO ve velké míře především čerstvé a chlazené zboží, které tvořilo 45 procent z celkového objemu poskytnuté pomoci. Mezi nejdůležitější artikly patří maso, ryby, ovoce a zelenina, kterých bylo celkem darováno 105 tun. Mimo jiné se k lidem v nouzi dále dostalo 165 tun mléčných výrobků a 137 tun uzenin, masných výrobků a dalších chlazených potravin. Zbylých 55 procent pak tvoří například těstoviny, rýže, mouka, konzervy, sušenky, ale také nealkoholické nápoje či balené pečivo.


"Potravinové banky nyní potřebují naši pomoc více než kdy jindy. Druhá vlna krize související s epidemií koronaviru ohrožuje v kombinaci s přicházejícím chladným počasím sociálně slabší skupiny v daleko větší míře než na jaře. Jsem moc ráda, že všichni naši zaměstnanci přistupují k neprodaným bezpečným potravinám zodpovědně. Díky tomu se může pro dobrou věc využít zboží, které by jinak zbytečně skončilo jako bezcenný odpad," doplňuje manažerka komunikace MAKRO Romana Nýdrle.


Darováním neprodaného zboží na denní bázi ale pomoc potřebným zdaleka nekončí. MAKRO se letos již potřetí zúčastnilo také celorepublikové Sbírky potravin, která probíhala v sobotu 21. listopadu po celé České republice, v neděli 22. listopadu pak pouze v prodejnách MAKRO. Prodloužením sbírky na celý víkend společnost reagovala na kritický stav zásob potravinových bank. Celkově bylo v průběhu celého víkendu vybráno 17.068 kg potravin a drogerie. V přepočtu se jedná o více než 23.732 porcí jídla.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150.000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.


Pro více informací kontaktujte:

Kateřina Čajanková

FleishmanHillard

e-mail: cajankova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

6°C

Dnes je čtvrtek 21. ledna 2021

Očekáváme v 17:00 6°C

Celá předpověď